Omega 26.5 SOB T2
Am achizitionat acest ceas intr-o stare precara . Pentru ca nu functiona , la o prima vedere (inspectie) avea axul balansului rupt , am incercat o demontare completa si o curatare , cu inspectia vizuala a tuturor pieselor.
Din pacate nu pot sa-l readuc la viata pentru ca nu am un ax balans...probabil il voi trimite lui Claudiu.
Despre mecanismul acestui ceas , pot sa va spun ca este rar , fabricat (conform Ranfft ) in doar 391 000 de exemplare , acest tip , adica 25.6 SOB T2 , intre anii 1933-1940 a fost fabricat .
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db. ... ega_26_5_2Iar conform serial-ului de pe mecanism
http://www.thewatchguy.com/pages/OMEGASERIAL.htmlCeasul este din 1938 .
Pozele sint cele mai bune cuvinte in acest caz, eu l-am curatat cu ce am avut , nu l-am uns pentru ca oricum nu aveam ax . Dar va las sa vedeti cam cum s-a desfasurat activitatea :
Am demontat puntile ceasului , care erau oxidate , roata de armare ruginita si le-am slefuit cu un smirghel foarte fin , de granulatie 3000 , apoi cu solutia pentru polish , Xerapol . Rezultatul este spectaculos , puntile capatind o culoare aurie foarte frumoasa , iar rugina de pe roti a disparut.
Omega_ Apoi am curatat si capacul care era incredibil de corodat , desi scrie pe el Acier Staybrite...cine stie in ce mediu a stat atitia ani .
o_ Ulterior slefuirii , am introdus piesele in benzina (stiu ca nu este cea mai buna solutie insa asta am avut ...) si le-am degresat apoi cu alcool izopropilic (8 lei/litru de la magazin de piese electronice ).
Se vede ce mizerie a rezultat de pe urma uleiului vechi adunat pe lagare si pe piesesi punti...
omega_ Dupa ce au fost curatate si degresate fiecare piesa in parte , am desfacut caseta arc.Am curatat si caseta si arcul . Cind l-am montat inapoi , am pus piesa centrala invers...si a trebuit sa demontez din nou.
Insa surpriza (din pacate neplacuta ...) a fost cind am curatat lagarele (rubinele). Se observa virful rotii anker rupt...Este pe virful pensetei bucatica de ax rupt.
La montarea trenului de roti , inaintea montarii , am asezat una din roti invers, insa in momentul cind am montat puntea am observat ca nu se transmitea miscarea de la roata centrala si am intors cum trebuie roata intermediara.
ommmega_ Am incercat un macro ...insa cu aparatura mea care nu este prea performanta , asta este tot ce am reusit sa obtin. Oricum se vede roata anker cu axul rupt.
Apoi am incercat o reconditionare a cadranului care oricum era compromis si in cazul in care nu reusesc ...mare lucru nu am ce pierde.
Solutiile folosite se vad in poze , un banal detergent pentru vase , gen Pur , si ceva usor abraziv , adica bicarbonat alimentar. Bicarbonatul l-am diluat cu apa si am folosit o pensula cu par foarte fin, fara sa apas. La unele cadrane da rezultat in sensul ca se curata mizeria adunata de-a lungul anilor.Operatiunea a durat cam doua ore , in sensul ca am lasat cadranul in solutia obtinuta si la interval de 30 minute mai curatam putin.
omega_sob Am ansamblat complet mecanismul si am trecut la partea cea mai delicata cadranul.Din pacate sansele de recuperare erau reduse...dupa cum se observa si din poze si am incercat o marcare a liniutelor dintre ore. Aveam o trusa Rotring...sau ma rog ceva similar (am si Rotring) si am incercat cu cel mai mic virf, cel de 0,1 mm. Insa s-a dovedit a fi gros. Atunci am smuls un singur fir de par dintr-o pensula si l-am inmuiat in vopsea. Vopselele respective, de mai multe culori se folosesc pentru a vopsi minimodelele de masinute sau vapoare si de asemenea se gasesc in comert. Nu mai retin exact cit au costat insa stiu ca sint scumpe. Si mici bidonasele , dupa cum vedeti din fotografia unde am atasat si un pachet de tigari.Ulterior am lacuit cu un spray cu lac tot cadranul , pentru a pastra macar inscriptiile care au mai ramas , si am postat cadranul sub lampa de pe masa, la caldura, sa se usuce.
Din pacate rezultatul nu este unul bun , asa ca voi cauta alta solutie pe care o am oarecum la indemina.
curatare Inainte sa montez cadranul , am masurat cu sublerul niste dimensiuni absolut necesare pentru momentul cind voi gasi un alt cadran, operatiune care nu pot sa o realizez cind este ceasul montat (masuratoarea ).
Apoi am montat cadranul , acele indicatoare, am verificat sa nu se atinga si am montat mecanismul in carcasa .
tot Acum ramine sa incerc o varianta pe care de mult ma bate gindul...
Si anume sa scot la imprimanta, pe o folie adeziva transparenta una din imaginile acestor cadrane :
cadrane_nic Sau altele care le mai am prin calculator...si sa vad ce rezultat final o sa obtin.
Deci , va urma...
P.S. Click pe poze pentru a le mari !!!