Cand am vazut care era ultimul topic in aceasta sectiune (cu Rolexul), era sa renunt. Dar, mi-am zis totusi sa pun aceste poze (nu asa reusite,facute la lumina lampii de la calculator).
Deci, am achizitionat acest ''cesulet'' vintage pe nume Junghans Trilastic. Aveam eu mai demult o atractie deosebita pentru un astfel de design de cadran. Mai era si altceva ce ma atragea la el, ceva ce nu puteam sa-mi explic. Plus ca nu prea avusesem un ceas de fabricatie germana pana acum. Si s-a dovedit ca nu m-am inselat deloc asupra micutului.
Intai pun pozele si apoi cateva consideratii personale, fara pretentia ca ar fi ale vreunui cine stie ce cunoscator ale acestor mici minunatii .
Si dupa ce l-am studiat cateva zile, intr-adevar acest micut mi-a dezvaluit cateva din calitatile sale, in aprecierea mea desigur. De fapt in afara de carcasa cromata, in loc de otel, nu prea i-am mai gasit nimic altceva sa ma nemultumeasca la el. Dar pe atunci in otel cred ca se faceau ceasurile mai scumpe si cu pretentii. Bine la cadran se pare ca cineva a incercat sa refaca orele cu material luminiscent, sau nu ? Oricum mie tot imi place.
Deci ce-mi place la el ? Pai in afara de designul cadranului, mai toate solutiile tehnice abordate de neamt cand l-a conceput:
- coronita, originala, foarte bine proiectata in opinia mea. Trebuie sa va spun ca din cele cateva duzini de ceasuri cu armare manuala (inclusiv Longinesul meu cu modernul 2894 automatic si armare manuala, Tissot, etc....) pe care le-am intors, acesta este de departe ceasul care se armeaza cel mai bine, cel mai placut, cel mai... Nu stiu sa explic in cuvinte cum se face la acesta, dar este o reala placere sa-l armezi.
- interesant mi s-a parut si acest sistem ''trilastic'' de fixare a mecanismului in carcasa, pentru protectie la soc,pe care eu nu-l mai vazusem pana acum. Adica prinderea mecanismului in carcasa cu ajutorul celor 3 tije elastice (tip telescop cred) decalate la 120 grade.
- capacul este realizat dintr-un otel destul de tare si spun asta pt ca mi-a scapat de vreo doua ori cheia din locasurile de desfacere si nu s-a prea zgariat. Fac aici comparatie cu altele pe care le-am desfacut .
- mecanismul (gasit intr- stare excelenta dealtfel la acesta) mi se pare foarte bine realizat, solid, simplu, de incredere, si ... chiar si frumos finisat, chiar daca doar cu niste motive mai sobre ''teutone'', adica doar niste linii.
Nu ma pricep foarte bine la mecanisme, eu spun doar ce mi-a inspirat acesta , vazandu-l .
Dealtfel, mai multe detalii tehnice despre mecanism va las sa le lecturati de la specialist si anume aici:
http://www.christophlorenz.de/watch/mov ... 1.php?l=encu specificatia ca mi se pare ca cel din ceasul meu arata chiar mult mai bine.
- tot la capac am vazut adoptata o solutie ce mi-a placut. Si anume, la interior are garnitura de etansare,mai pe lateral ,dar si o saiba de alama sau cupru (??), in orice caz un material mai moale, fretata cred, in carcasa, astfel incat cand capacul se infileteaza sa nu stranga otelul (destul de tare cum am mai zis) direct pe carcasa, care nu e la fel de tare.
- Calitatea excelenta a bratarii originale (aceste ceasuri au fost livrate cu astfel de bratari) tip ''Fixoflex'', Made in Germany, care dupa ce am curatat-o temeinic
, arata de zici ca-i aproape noua.
Pai cam astea ar fi , nu stiu daca am uitat ceva si va multumesc pentru atentie.