[quote="Bob13"]Adaug si eu 3 poze si cateva cuvinte:
Dimensiuni – 47mm diametru / 14,2mm grosime
Carcasa – otel inoxidabil, cu finisaj mat, cu aspect sablat
Mecanism – Unitas cu armare manuala, modificat pentru secundar central cu hack, decorat si placat cu aur
Editie limitata la 55 piese
Spate transparent pentru vizualizarea mecanismului
Cristal de safir convex, tratat antireflex pe interior
Ceasurile de pilot din anii 1940 aveau anumite caracteristici obligatorii:
diametru mare (pentru lizibilitate) 55mm
contrast puternic al aratatoarelor pe cadran (alb pe negru)
marcaje clare, luminiscente
secundar central cu hack (putea fi oprit in dreptul orei 12 cand se trage coroana) pentru sincronizare
coroana usor de manevrat purtand manusi
cadran fara marcaje nefolositoare (steril)
respectarea unor standarde de precizie
marcaj triunghiular in dreptul orei 12 pentru o mai buna orientare
curea de piele lunga ce permite purtarea peste maneca hainei
Si doua link-uri:
http://www.steinhartwatches.de/index.ph ... _ID=30#181http://10si10.ro/steinhart-nav-b-uhr-re ... e-773.httpTin sa precizez ca acesta era standardul GERMAN in WWll.
Aliatii au folosit cu totul alt gen de "ceasuri de observator", acesta fiind de altfel termenul consacrat (Beobachteruhr).
Ceasul era purtat de NAVIGATOR (i se mai spunea si observator), pilotul purtand de obicei un ceas cronograf.