Ceasornicar.ro

Totul despre ceasuri !
Acum este 19 Apr 2024, 06:41

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 7 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Trei militare
MesajScris: 12 Dec 2012, 14:53 
Neconectat

Membru din: 10 Feb 2012, 00:25
Mesaje: 143
Prezint si eu mica mea colectie de ceasuri militare.
Ceas rusesc de tank (apare si pe T34) cu 5 zile rezerva de mers.
Ceas de avion Allion A Versailles WWI (apare pe avioanele franceze Voisin)
Chronograph rusesc cu timp de zbor (apare pe Suhoi si MIG) cu 2 zile rezerva de zbor.

Imagine

Allion A Versailles avea dual mode de utilizare. Avea un suport in bordul avionului cat si o husa cu un set de curele pentru mana si picior. Pe mana se purta peste maneca costumului de zbor cand pilotul pleca din avion. Purtarea pe picior se facea de pilor in cazul in care ceasul era folosit ca al doilea timp de zbor sau de care copilot. Exista la costumul de pilot pe piciorul drept o zone cu gaici prin care se trece cureaua ceasului in asa fel incat acesta sa nu culiseze in lungul piciorului. Am avut ocazia sa vad la un cunoscut un costum Luftwaffe din aceiasi epoca si odata cand ajung pe la dansul sper sa fac niste poze cu ceasul pe costumul de pilot.
Replica de husa si curele au fost facute dupa ceva poze gasite online si cu mare maiestrie de colegul "radu stefan florin". Un profesionist desavarsit, cu o mare atentie la detalii. Tin sa ii multumesc si pe aceasta cale pentru rabdarea, insistenta pe detalii de care a dat dovata cat si pentru modul in care a ales materialele ( piele, capse , catarame ) ce dau un aer vintage husei.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Uploaded with ImageShack.us


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Trei militare
MesajScris: 12 Dec 2012, 15:42 
Neconectat

Membru din: 17 Iun 2009, 12:37
Mesaje: 5812
georgio scrie:
Allion A Versailles avea dual mode de utilizare. Avea un suport in bordul avionului cat si o husa cu un set de curele pentru mana si picior. Pe mana se purta peste maneca costumului de zbor cand pilotul pleca din avion. Purtarea pe picior se facea de pilor in cazul in care ceasul era folosit ca al doilea timp de zbor sau de care copilot. Exista la costumul de pilot pe piciorul drept o zone cu gaici prin care se trece cureaua ceasului in asa fel incat acesta sa nu culiseze in lungul piciorului.

Felicitari ptr. colectie. E un inceput promitator.
Privitor la Allion a V. v-as ruga sa ne precizati unde ati gasit referinte privitor la acest mod de purtare? Presupusele analogii cu costumele pilotilor germani din WW2 sunt putin cam fortate. E vorba de alte tari si alte vremuri.
Ceasurile "de bord" din WW1 se scoteau din suportul de bord doar ptr a fi potrivite si armate, nicidecum purtate. Dimensiunea mare si lipsa antisocului le facea improprii purtarii.
Din literatura consultata pana in prezent, pe maneca costumului de zbor sau pe coapsa au fost purtate DOAR ceasurile de navigatie si cronografele "a ritorno" si asta in WW2.
Cateva exemple de cronograf "a ritorno" aici:
http://germanwatch.proboards.com/index. ... hread=3289


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Trei militare
MesajScris: 12 Dec 2012, 16:09 
Neconectat

Membru din: 27 Apr 2012, 10:19
Mesaje: 187
Foarte frumoase ceasurile, felicitari. Cele de aviatie este fenomenale, simt cum ma cuprinde o sincera si galbena invidie :evil: .... Din ce ati afirmat dumneavoastra ca se purta ceasul peste combinezon cand pilotul pleca din avion eu as avea rezerve pentru ca daca pleca din avion in timpul zborului insemna ca era groasa rau, dar rau de tot iar atunci nu prea te gandesti sa-ti iei ceasul cu tine.... Iar cand te-ai intors din misiune, nu vad de ce l-ai lua de la picior sau din bord sa-l pui la mana. Il pui in buzunar pur si simplu. Cred ca o minte isteata de neamt l-a gandit pentru pilotul de vanatoare-bombardament, pentru bombardament sau pentru cercetare, unde esti conditionat de reperul temporal. Plus ca este un ceas mare ca dimensiune, deci poate fi citit usor in cadrul unui zbor de durata mare(bombardament sau transport). De asemenea poate fi si pentru avioane prevazute cu echipaj, iar acum simt ca ma ingalbenesc si mai mult :lol: ...
Dupa amplasarea standard a ceasului pe panoul de instrumente pe piciorul drept al pilotului a aparut buzunarul pentru harta cu traiectul ce urma a fi executat iar pe piciorul stang era un buzunar unde iti amplasai celelate documente necesare zborului: spre exemplu o harta sau un crochiu in detaliu a zonei unde trebuia sa executi misiunea si ma refer la desantari sau bombardament. Ceasul de bord sovietic este un ceas foarte bun, l-am exploatat si pot spune ca functiile lui sunt deosebite, in cazul navigatiei estimate sunt de mare ajutor pentru controlul zborului.
Inca o data felicitari!
M.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Trei militare
MesajScris: 14 Dec 2012, 17:46 
Neconectat

Membru din: 10 Feb 2012, 00:25
Mesaje: 143
Husa a fost realizata avand ca model ceva de genul.
http://www.comptoir-aviation.com/englis ... k-wwi.html
Dupa cum se mentioneaza acolo:
"It is in fact a pocket watch that pilots at that time used to attach to the dashboard, but which could also be attached to their flying suit at either the wrist or thigh using straps. This attachment method was made possible by a leather case and four eyelets."

Husa facuta de colegul "radu stefan florin" este un pic modificata sa foloseasca totusi sistemul vazut de mine la ceasurile de picior folosite de pilotii germani care dupa cum corect mentionati, erau mai mult chronographs folosite pentru timingul de lansare a bombelor.





Alex Clej scrie:
georgio scrie:
Allion A Versailles avea dual mode de utilizare. Avea un suport in bordul avionului cat si o husa cu un set de curele pentru mana si picior. Pe mana se purta peste maneca costumului de zbor cand pilotul pleca din avion. Purtarea pe picior se facea de pilor in cazul in care ceasul era folosit ca al doilea timp de zbor sau de care copilot. Exista la costumul de pilot pe piciorul drept o zone cu gaici prin care se trece cureaua ceasului in asa fel incat acesta sa nu culiseze in lungul piciorului.

Felicitari ptr. colectie. E un inceput promitator.
Privitor la Allion a V. v-as ruga sa ne precizati unde ati gasit referinte privitor la acest mod de purtare? Presupusele analogii cu costumele pilotilor germani din WW2 sunt putin cam fortate. E vorba de alte tari si alte vremuri.
Ceasurile "de bord" din WW1 se scoteau din suportul de bord doar ptr a fi potrivite si armate, nicidecum purtate. Dimensiunea mare si lipsa antisocului le facea improprii purtarii.
Din literatura consultata pana in prezent, pe maneca costumului de zbor sau pe coapsa au fost purtate DOAR ceasurile de navigatie si cronografele "a ritorno" si asta in WW2.
Cateva exemple de cronograf "a ritorno" aici:
http://germanwatch.proboards.com/index. ... hread=3289


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Trei militare
MesajScris: 14 Dec 2012, 19:36 
Neconectat

Membru din: 17 Iun 2009, 12:37
Mesaje: 5812
Mi-e teama ca e vorba de o confuzie. Au existat asemenea dispozitive de fixare dar din metal si fixate cu suruburi pe bord. Ideea de a confectiona ceva similar din piele cred ca e o "joaca" a proprietarului paginii de net mentionate.
Imagine
Imagine
modul de purtare la mana:
Imagine
o imagine din carlinga unui avion militar din WW1:
Imagine
si bibliografia (selectiva):
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Trei militare
MesajScris: 15 Dec 2012, 16:45 
Neconectat

Membru din: 10 Feb 2012, 00:25
Mesaje: 143
Mersi de informaţie. Văd în poza doi ca totuşi se purta cu husa de piele. Interesant suportul metalic, dar arată destul de fix :-) aşa prins în bolturi.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Trei militare
MesajScris: 15 Dec 2012, 17:20 
Neconectat

Membru din: 17 Iun 2009, 12:37
Mesaje: 5812
Mai multe informatii despre curele ptr. ceas de buzuner gasiti aici:
http://www.google.de/imgres?um=1&hl=de& ... ,s:0,i:112
Cat despre prinderea la bord aceasta trebuia sa fie solida avand in vedere vibratiile puternice din carlinga. In cazul unei monturi din piele exista riscul de a pierde ceasul in zbor (intr-un looping de ex.) ceea ce nu cred ca l-ar fi facut pe pilot prea fericit. :o


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 7 mesaje ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 14 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România