Husa a fost realizata avand ca model ceva de genul.
http://www.comptoir-aviation.com/englis ... k-wwi.htmlDupa cum se mentioneaza acolo:
"It is in fact a pocket watch that pilots at that time used to attach to the dashboard, but which could also be attached to their flying suit at either the wrist or thigh using straps. This attachment method was made possible by a leather case and four eyelets."
Husa facuta de colegul "radu stefan florin" este un pic modificata sa foloseasca totusi sistemul vazut de mine la ceasurile de picior folosite de pilotii germani care dupa cum corect mentionati, erau mai mult chronographs folosite pentru timingul de lansare a bombelor.
Alex Clej scrie:
georgio scrie:
Allion A Versailles avea dual mode de utilizare. Avea un suport in bordul avionului cat si o husa cu un set de curele pentru mana si picior. Pe mana se purta peste maneca costumului de zbor cand pilotul pleca din avion. Purtarea pe picior se facea de pilor in cazul in care ceasul era folosit ca al doilea timp de zbor sau de care copilot. Exista la costumul de pilot pe piciorul drept o zone cu gaici prin care se trece cureaua ceasului in asa fel incat acesta sa nu culiseze in lungul piciorului.
Felicitari ptr. colectie. E un inceput promitator.
Privitor la Allion a V. v-as ruga sa ne precizati unde ati gasit referinte privitor la acest mod de purtare? Presupusele analogii cu costumele pilotilor germani din WW2 sunt putin cam fortate. E vorba de alte tari si alte vremuri.
Ceasurile "de bord" din WW1 se scoteau din suportul de bord doar ptr a fi potrivite si armate, nicidecum purtate. Dimensiunea mare si lipsa antisocului le facea improprii purtarii.
Din literatura consultata pana in prezent, pe maneca costumului de zbor sau pe coapsa au fost purtate DOAR ceasurile de navigatie si cronografele "a ritorno" si asta in WW2.
Cateva exemple de cronograf "a ritorno" aici:
http://germanwatch.proboards.com/index. ... hread=3289