Acum este 17 Iul 2019, 16:42

Ora este UTC + 1 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 16 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
MesajScris: 10 Sep 2013, 12:58 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 27 Apr 2012, 09:19
Mesaje: 183
Buna ziua prieteni,
Am cumparat acest ceas si eu nu m-am lamurit exact daca este ceas de bord si mai exact ce vehicul(in cele mai largi aspecte) avea bordul in a carui compunere era acest ceas. Am cautat pe internet si tot nu m-am lconvins :oops:
Cadranul negru, substanta fosforescenta si sobrietatea il recomanda a fi militar, dar unde a fost folosit? Luftwaffe, Wermacht, Kreigsmarine?
Are o balama circulara cu puncte de prindere, asta indica faptul ca trebuia sa fie imobilizat pe un panou. Deci? Ceasul este din otel.
Facand o analogie cu ceasul rusesc(cel cu secundar central si bezel rotativ), care era prezent la bordul avionului IL-28 in cabina tragatorului sau la AN-24 la postul de lucru al radiotelegrafistului ,adica la posturi unde nu era necesar un cronograf(ca la pilot sau navigator), ma duc cu gandul ca si la un avion cu raza lunga de actiune si echipaj, un radiocomunicator special destinat cu post de lucru sa fi avut pe panoul sau de instrumente acest ceas. Nu vad de nu ar fi putut sa il dechida, potriveasca si intoarca, apoi sa isi fi vazut de ale lui....
Sau poate pe o nava maritima sau o statie radio mobila a unui punct de comanda... Ce parere aveti?
Cu multumiri!
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 10 Sep 2013, 14:16 
Neconectat
Moderator

Membru din: 17 Iun 2009, 11:37
Mesaje: 5609
Este un ceas stationar (nu de bord) si a fost montat intr-o carcasa de lemn precum cea din link.
http://uhrforum.de/junghans-stationsuhr ... en-t130241
A fost folosit ca ceas de masa dar putea fi agatat si pe perete.
Modelul a fost dezvoltat la inceputul razboiului (sau poate chiar putin inainte) ramanand in productie pana spre sfarsitul anilor `50.
Varianta militara (care avea poansonata pe rama precizarea "proprietatea armatei" si anul inventarierii a fost folosita atat de Wehrmacht cat si de celelalte arme.
Dupa razboi modelul a ramas in dotarea diferitelor institutii de stat (politie etc.)
Ne avand vreo inscriptionare pe rama, inclin sa cred ca a fost un exemplar fabricat dupa razboi.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 10 Sep 2013, 16:13 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 27 Apr 2012, 09:19
Mesaje: 183
Foarte multumesc!
Dar mie mi se pare ca suportul din lemn din link este facut pentru a-l face sa "stea" pe ceva, ca sa spun asa.....Oare Hans asa l-a gandit? Stationar? Si rotund ca sa poata merge de-a dura? Atunci de ce nu i-a pus picioare sau talpa de la inceput? E totusi rodul unei minti de neamt, iar eu pun banii pe ei :lol: Cred ca daca l-ar fi vrut stationar, l-ar fi facut asa din start, nu cu balama ce se fixa pe o carcasa sau carena. Sigur a fost gandit pentru a fi fixat intr-un panou sau ceva asemanator. Poate ii mai lipseste ceva...
Ce parere aveti?


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 10 Sep 2013, 16:50 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 08 Ian 2009, 20:55
Mesaje: 6198
Localitate: petrosani
Zeppelin .
Posibil ceas de dirijabil (balon...ma rog , stiti despre ce scriu) !

_________________
,,Daca ne-am putea vinde EXPERIENTA , la pretul care ne-a costat , am fi cu totii MILIONARI "
-Abigail Van Buren
,,Investitia in cunoastere are cea mai buna dobinda "


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 10 Sep 2013, 17:28 
Neconectat
Site Admin

Membru din: 28 Aug 2009, 09:29
Mesaje: 967
Localitate: Timisoara
In nici un caz de zepelin; clar ceas de statie radio.

_________________
'If you wish to control others you must first control yourself'-Miyamoto Musashi


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 10 Sep 2013, 17:46 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 08 Ian 2009, 20:55
Mesaje: 6198
Localitate: petrosani
Presupuneri...
Ca si aici :
http://forums.watchuseek.com/f11/strang ... 00769.html

Sau prin alte parti pe net ...

Cautati dupa poza , si vedeti diverse forumuri unde exista intrebari similare .
Potrivit cărții Knirim, acesta este "stații Uhr".
Foto arată "Junghans" stații Uhr la pagina 311.

http://www.knirim.de/themene.htm

_________________
,,Daca ne-am putea vinde EXPERIENTA , la pretul care ne-a costat , am fi cu totii MILIONARI "
-Abigail Van Buren
,,Investitia in cunoastere are cea mai buna dobinda "


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 10 Sep 2013, 17:59 
Neconectat

Membru din: 20 Aug 2012, 19:57
Mesaje: 2022
Localitate: Dublin
viewtopic.php?f=15&t=5085&p=27447

Asta sa fie raspunsul? :)

_________________
"If you wear what you love, you've made a good choice!"
"Cand am plecat, v-am lasat saraci si prosti! Cand m-am intors v-am gasit si mai saraci si mai prosti!"
(C. Brancusi)


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 10 Sep 2013, 18:00 
Neconectat
Moderator

Membru din: 17 Iun 2009, 11:37
Mesaje: 5609
Merlin scrie:
Foarte multumesc!
Dar mie mi se pare ca suportul din lemn din link este facut pentru a-l face sa "stea" pe ceva, ca sa spun asa.....Oare Hans asa l-a gandit? Stationar? Si rotund ca sa poata merge de-a dura? Atunci de ce nu i-a pus picioare sau talpa de la inceput? E totusi rodul unei minti de neamt, iar eu pun banii pe ei :lol: Cred ca daca l-ar fi vrut stationar, l-ar fi facut asa din start, nu cu balama ce se fixa pe o carcasa sau carena. Sigur a fost gandit pentru a fi fixat intr-un panou sau ceva asemanator. Poate ii mai lipseste ceva...
Ce parere aveti?

De-a dura se mai da imaginatia din cand in cand. In rest daca puteti accepta ideea ca este un ceas binecunoscut e bine daca nu va priveste, mai ales ca nu discutam de "presupuneri" ci de "certitudini".
Mai jos cateva variante de Junghans stationar:
Imagine
iar aici bibliografia:
Imagine
Se poate comanda de pe Amazon. Costa 148€ dar isi merita banii.
http://www.amazon.de/Milit%C3%A4ruhren- ... 3%A4ruhren
gherghin nicolae scrie:
Zeppelin .
Posibil ceas de dirijabil (balon...ma rog , stiti despre ce scriu) !

Un ceas de dirijabil (din cabina de comanda) arata asa:
Imagine
iar in afara de producatorul comun nu vad NICI o asemanare!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 10 Sep 2013, 18:07 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 08 Ian 2009, 20:55
Mesaje: 6198
Localitate: petrosani
Da , corect .Asa este .

_________________
,,Daca ne-am putea vinde EXPERIENTA , la pretul care ne-a costat , am fi cu totii MILIONARI "
-Abigail Van Buren
,,Investitia in cunoastere are cea mai buna dobinda "


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Sep 2013, 12:10 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 27 Apr 2012, 09:19
Mesaje: 183
Multumesc foarte mult de lamuriri, acum m-am edificat asupra ceasului. Privindu-l, nu puteam sa concep ca locul lui ar fi fost altundeva decat pe un bord, oricare ar fi fost el. Si asta, doar din pricina formei si din prezenta balamalei. Nu am vrut sa fiu lipsit de respect cu "datul de-a dura", a fost pur si simplu parerea mea :lol: . Pur si simplu nu m-am gandit ca o minte de neamt ar fi putut pune un ceas de forma aceasta intr-o cutie de lemn si s-o agate de un cui pe un perete! Unde mai este atunci latura buna a acestui minunat forum, daca omul nu poate sa spuna ce are in cap, iar apoi sa primeasca lamuririle care sa il scoata din mocirla necunoasterii sau confuziei?
Acum vine o intrebare/rugaminte: are cineva o carcasa goala? Am vazut imi lipseste elementul de inchidere si carcasa exterioara...


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Sep 2013, 12:26 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 27 Apr 2012, 09:19
Mesaje: 183
Si pentru ca toate sa fie bune si frumosase va supun atentiei raspunsul pe care l-am primit de la "mama lui" din Deutschland"
Dear Mr. Naidin,
Thank you for your mail.
Please be informed that your original bord clock was produced around 1930. It was used in aircrafts. There were produced about 100.000 pieces.
The today collecting value is private estimated about Euro: 200,- in a good function condition.
We hope that we could help you in this matter.
With best regards
Mit freundlichen Grüßen
Karin Lederer
International Sales
Uhrenfabrik Junghans GmbH & Co.KG
Geißhaldenstraße 49
D-78713 Schramberg
Phon: 0049(0) 7422/18-376
Fax: 0049(0) 7422/18-445
Mail to: Karin.Lederer@Junghans.de
http://www.junghans.de
Kommanditgesellschaft mit Sitz in Schramberg, Amtsgericht Stuttgart HRA 723748
Persönlich haftende Gesellschafterin: Schramberger Uhrenfabrik GmbH mit Sitz in Schramberg,
Amtsgericht Stuttgart HRB 728838
Geschäftsführer: Matthias Stotz
USt-IdNr./VAT-No.DE263062081
Bankverbindung: Kreissparkasse Rottweil, Konto-Nr.76554(BLZ 642 500 40)
IBAN-Code: DE74 6425 0040 0000 7655 41 / BIC-Code:SOLADES1RWL
WEEE-Reg.-Nr.: DE 89350019
:idea: ?


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Sep 2013, 12:40 
Neconectat
Site Admin

Membru din: 28 Aug 2009, 09:29
Mesaje: 967
Localitate: Timisoara
Nu ii contrazicem - daca ei zic, asa o fi...; personal ma indoiesc ...
Ca o observatie , ceasurile de bord de aviatie au butoanele de setare la indemana, in fata; in nici un caz nu deschizi usa/carcasa ca sa setezi ceasul... :?:
Aveti aici exemple
http://helmut-sinn.com/?page_id=1862
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=31370
Singurul caz similar cu al dvs, dar carcasa diferita
http://www.mwrforum.net/forums/showthre ... 71&t=20121

_________________
'If you wish to control others you must first control yourself'-Miyamoto Musashi


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Sep 2013, 12:59 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 27 Apr 2012, 09:19
Mesaje: 183
Asa am zis si eu, le-am trimis un mail rugandu-i de poze cu bordul ce avea acest tip de ceas. Si in legatura cu prezenta butoanelor de comanda pe fata ceasului la ceasurile de avion....Asa e! Eu m-am gandit ca ar fi putut fi montat la un post de lucru unde un ceas mai nepretentios si-ar fi facut treaba la fel de bine: transmisionist, tunar etc.
Inca un link ce sprijina cele afirmate de dvs:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=368165


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Sep 2013, 15:49 
Neconectat
Site Admin

Membru din: 28 Aug 2009, 09:29
Mesaje: 967
Localitate: Timisoara
Indiferent ce bord l-ar fi purtat, este un ceas frumos care merita un suport de... birou :D

_________________
'If you wish to control others you must first control yourself'-Miyamoto Musashi


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Sep 2013, 18:31 
Neconectat
Moderator

Membru din: 17 Iun 2009, 11:37
Mesaje: 5609
Merlin scrie:
Si pentru ca toate sa fie bune si frumosase va supun atentiei raspunsul pe care l-am primit de la "mama lui" din Deutschland"
Dear Mr. Naidin,
Thank you for your mail.
Please be informed that your original bord clock was produced around 1930. It was used in aircrafts. There were produced about 100.000 pieces.
The today collecting value is private estimated about Euro: 200,- in a good function condition.
We hope that we could help you in this matter.
With best regards
Mit freundlichen Grüßen
Karin Lederer
International Sales
Uhrenfabrik Junghans GmbH & Co.KG
Geißhaldenstraße 49
D-78713 Schramberg
Phon: 0049(0) 7422/18-376
Fax: 0049(0) 7422/18-445
Mail to: Karin.Lederer@Junghans.de
http://www.junghans.de
Kommanditgesellschaft mit Sitz in Schramberg, Amtsgericht Stuttgart HRA 723748
Persönlich haftende Gesellschafterin: Schramberger Uhrenfabrik GmbH mit Sitz in Schramberg,
Amtsgericht Stuttgart HRB 728838
Geschäftsführer: Matthias Stotz
USt-IdNr./VAT-No.DE263062081
Bankverbindung: Kreissparkasse Rottweil, Konto-Nr.76554(BLZ 642 500 40)
IBAN-Code: DE74 6425 0040 0000 7655 41 / BIC-Code:SOLADES1RWL
WEEE-Reg.-Nr.: DE 89350019
:idea: ?

"Muzeul" Junghans e o parodie. E infiintat de abia 2 ani si nu dispune de nici un fel de arhive (care s-au pierdut in razboi). Am corespondat in mai multe randuri cu ei si senzatia pe care mi-au dat-o a fost ca vor sa faca tuturor pe plac fara a avea habar de ceva. In cazul de fata l-au confundat cu asta:
Imagine
Imagine
Acesta e un ceas de bord de aviatie tipic ptr anii `30. Cu oate ca are practic acelasi mecanism, edificator e sistemul de fixare (in cazul de fata "in baioneta"). Chiar daca pare un aspect minor, in anii `30 era necesar ca ceasul de bord sa poata fi detasat ptr setare dupa cronometrul stationar al flotilei.
Setarea "intermediata" realizata cu ajutorul unui "ceas de transfer al orei exacte" (Zeitübertragungsuhr) s-a introdus abia pe la inceputul razboiului. Un Zeitübertragungsuhr arata asa:
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 16 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 1 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România