Acum este 18 Iun 2019, 11:49

Ora este UTC + 1 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 67 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Mar 2008, 22:37 
Neconectat
Moderator

Membru din: 09 Oct 2007, 16:10
Mesaje: 326
Localitate: Galati
Am gasit prin cutiile mele un mecanism cal.19.71N, pe care cineva l-a adaptat unei carcase de ceas de buzunar. Seria este 5827793, surprinzator de apropiata de cele mentionate de montana.
Poate ca acesta era motivul pentru care dispareau repede ceasurile de bord :)


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Mar 2008, 23:44 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Inca un document care detaileaza lista aparaturii de bord la IAR-80.
... din NOMENCLATORUL AVIONULUI IAR-80 [1941]:
- - - - - - - - - -
Imagine
- - - - - - - - - -


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 13 Mar 2008, 22:08 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Pentru mihai33!
Muzeul Longines a autentificat si seria mecanismului specificat de tine - 5827793! Iata mesajul:
* * *
"Watch with serial number 5’827’793 has been invoiced to Messrs. Weissblüth on 22nd December 1939. It has a movement calibre 19.71 N"
* * *
Deasemenea au autentificat si mecanismul ceasului - 6374528, din lista prezentata si care a fost la vanzare pe okazii.ro! Am up-datat informatiile din lista!
Interesant cum ceasuri din diverse locuri, cu diverse povesti si in diverse conditii, in acest moment, au fost in candva in aceeasi cutie si (...ia uite galaxy :lol:) pe aceeasi factura!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 14 Mar 2008, 01:08 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Doar pentru a face mai usoara urmarirea datelor am adus impreuna:
* * *
LISTA MECANISME IDENTIFICATE - LONGINES AERONAVA / CAL 19.71N:
- - - - - - - - - -
1. 5827789 / 22.decembrie.1939 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: dan pe ceasornicar.ro, aprilie 2007
2. 5827793 / 22.decembrie.1939 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: mihai33 pe ceasornicar.ro, martie 2008
3. 6035934 / xx.-----.1941 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: montana pe ceasornicar.ro, septembrie 2008
4. 6035957 / 11.martie.1941 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: alis.ro dec. 2007
5. 6036039 / 11.martie.1941 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: eBay.com februarie 2008
6. 6374528 / 31.august.1942 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: okazii.ro dec. 2007
7. 6374559 / 31.august.1942 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: Thiess Brasov, ian. 2008
8. 6511493 / 23.iunie.1943 / Cochinescu, agent Longines (Balcani) / sursa: [colectie privata], aprilie 2008
* * *
LISTA SERIILOR - LONGINES 19.71N / TYPE 4331 / IAR-80|81 / [partial facturate IAR BRASOV]
- - - - - - - - - - -
* 5827830-5827833 |type 4331 / factura IAR - 25.ianuarie.1941 (3)
* 5927207-5927208 |type 4331 / factura IAR - 5.iulie.1941 (2)
* 5927211-5927234 |type 4364 / factura IAR - 25.ianuarie.1941 (24)
* 5927234-5927252 |type 4331 / factura IAR - 25.ianuarie.1941 (18)
* 6035787-6035948 | (162) (serii confirmate de Muzeul Longines a fi fost trimise in Romania in 1941 dar pentru care nu au fost gasite documente)
* 6035949-6036074 |type 4331 / facturi IAR - 11.martie.1941 (54), 24. aprilie. 1941 (66) si 5.iulie.1941 (6)
* 6069979-6069990 |type 4331 / factura IAR - 5.iulie.1941 (12) (pentru aceste serii exista o neconcordanta intre factura IAR si inregistrarile Muzeului Longines)
* 6374565-6374588 |type 4331 / factura IAR - 6.martie.1943 (24)
* 6458619-6458639 |type 4331 / factura IAR - 6.martie.1943 (21)
* 6511515-6511564 |type 4331 / factura IAR - 22.iulie.1943 (50)
* mecanisme livrate IAR cu serii ne-explicitate (5)
TOTAL mecanisme 19.71N aviatie = 447 buc.
- - - - - - - - - - -


Ultima oară modificat de Anonymous pe 14 Sep 2008, 14:38, modificat de 8 ori în total.

Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 18 Mar 2008, 21:17 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Am gasit a 6-a factura (din 6.martie.1943) pentru inca 50 mecanisme 19.71N din care 45 au explicitate seriile si 5 (cinci) nu!
Am ajuns astfel la 392 mecanisme identificate!
Lipsesc facturile din 1942 (legatura intre '41 si '43) si inca n-am gasit nici o informatie despre Messrs. Weissblüth in arhivele IAR chestie care ma intriga.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 31 Mar 2008, 17:27 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Am gasit a 7-a factura Longines in arhiva IAR! Factura este din data de 22.iulie.1943 pentru 50 mecanisme (serii explicitate) 19.71N. Am ajuns la 442 mecanisme identificate + 5 mec. la care seriile nu sunt precizate. Nici urma pana acum de documente sau specificatii Junghans!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 31 Mar 2008, 17:40 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
:shock:
Se pare ca atunci eram mai organizati ca popor decat suntem acum.
Mai avem exceptii asa cum este Montana :D :D
Captivant este putin spus pentru ce ai reusit.

Multumim


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 17 Apr 2008, 01:23 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Am sansa de a putea prezenta ceasuri LONGINES de aeronava aflate in colectii particulare din Romania.
Ceasul in cauza are doua particularitati:
1. in 1943 in evidentele Longines apare livrat catre dl. Cochinescu (Balkani), probabil un reprezentant Longines;
2. apare prima data pentru ceasuri de aeronava, cal.19.70N in locul 19.71N!
Muzeul Longines a avut amabilitatea de a autentifica ceasul in cauza!
Iata datele:
- - - - - - - - - -
Imagine
Imagine
- - - - - - - - - -
"Watch with serial number 6511493 is a pilot watch.
It has been invoiced on 23rd June 1943 to Messrs. Cochinescu (Balkans)
It is equipped with a movement calibre 19.70 N
With my best regards.

Raymond Krebs
Archives & Documentation
Compagnie des Montres Longines Francillon SA"

- - - - - - - - - -
Voi adauga ceasul in lista deschisa mai sus in topic!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 04 Mai 2008, 13:57 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Am ezitat in a veni cu informatiile din prezentul post gandindu-ma ca exemplul ce-l voi prezenta ar putea fi "preluat" si de altii.
Imi asum acest risc si sper sa nu fiu in dezacord cu prea multi dintre voi!
* * *
In 11.februarie.2008 s-a vandut pe eBay de catre casa de licitatie webauaktion24 GmbH un Longines de aeronava in carcasa de aluminiu / calibru 19.71N / dintre cele care fac obiectul prezentului topic. Datele licitatiei inca mai pot fi vazute aici!
Ceasul in cauza a fost prezentat ca fiind:
Absolute Sammler-Rarität / Unikat von 1938
Originale Zeppelin Sonderuhr aus Aluminium

Pretul de vanzare: EUR 2.489,81 la care s-a ajuns in urma a 41 de oferte!
Iata cateva imagini ale ceasului:
- - -
Imagine Imagine
Imagine Imagine
- - -
Ceasul in cauza (mecanism 6036039) a facut parte din furnitura facturii Longines no. 4/319 expediata in mai.1941 catre IAR Brasov.
In consecinta este un exemplu "impecabil" de cum a fost "fabricata" istoria unui ceas si nu de catre oricine ci prin intermediul si cu autoritatea unei case de licitatii (a mai fost citata pe forum) "serioase".
* * *
Am pregatit un mesaj catre webauaktion24 GmbH in care le comunic adevarata istorie a ceasului. Dupa mine un pret de cca. 2.500,- euro este corect si pentru un ceas de bord de avion fabricat la IAR Brasov atat timp cat cineva este dispus sa-l plateasca!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 04 Mai 2008, 17:25 
Neconectat
Forum Owner
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 1970, 02:00
Mesaje: 11321
Localitate: ARAD
M-am suparat tare :evil: :evil: :evil: ca e in "clanta-clanta" -germana- si nu pricep nimic!!! :evil: :twisted: :twisted:

_________________
Imagine
Ceasornicar,FBHI
"Parerea mea"
Before you judge me, make sure you're perfect.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 04 Mai 2008, 17:27 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
Daca era prezentau ca ceas utilizat pentru IAR 80 sigur nu aveau parte de acest pret :cry: :cry: :cry: :cry:
Asa.....
Germanii au un talent deosebit in a specula "epoca de aur" national socialista.
Asta se vinde bine chiar si in SUA .
Istoria se repeta iar ei se pare ca sunt nostalgici pana in varful urechilor.
Adevarul este ca in afara de autostrazi si ideea de super magazin european nu au primit nimic bun de la regimul respectiv.
Avem si noi nostalgicii nostrii,autostrazi nu avem dar au construit Canalul nu-i asa.
Mecanicii locomotivei europene sunt constienti de pozitia lor si isi permit sa afiseze nostalgia .
Sa nu uitam insa ca cele mai bune ceasuri au fost elvetienedin zona franceza iar T 34,Spitfire si B 17 nu au fost cu siguranta germane.
Iar ei au pierdut razboiul imediat dupa ce efectul surpriza blitz a trecut.
Ceasul prezentat nu este important pentru ei deoarece este un Longines ci pt.ca il pot prezenta ca fiind o piesa utilizata intr-un instrument de zbor care a esuat lamentabil si tragic :cry: :cry:

Trist,foarte trist

Multumim Montana


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 14 Sep 2008, 14:28 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Salutare,
cu multa bucurie anunt ca am intrat si eu in posesia unui Longines - cal. 19.71N bord avion, serial mecanism - 6035934.
Vestea si mai buna este ca face parte dintr-un lot de 162 buc. ce mi-au fost confirmate cu ceva timp in urma ca au fost livrate in Romania.
Vestea mai putin rea este ca nu-i inclus in seriile ce le-am gasit in facturile Longines din arhive!
Peste vara am primit confirmari si de la alti colectionari care au gasit sau au deja in colectii ceasuri Longines bord de avion! Din pacate in comunicarea cu Muzeul Longines a aparut o problema caci n-am mai primit raspunsuri la emailurile mele de cateva luni. E posibil sa fi fost prea stresant!
Caut in continuare unul care sa fie obligatoriu intre cele din facturi!
Cateva imagini:
* * *
Longines - cal. 19.71N / ceas de bord avion
mecanism: 6035934 / cca.1940
identificare: Muzeul Longines a confirmat (in cadrul unui lot de cca. 160 buc.) ca a fost livrat in Romania.
stare: complet, mecanism defect (are nevoie de o revizie la Claudiu!)
provenienta: a apartinut unui pilot roman WW2 / avion Savoia-Marchetti SM-79 / Grupul 1 Bombardament.
nota: langa ceas macheta prezentat este 1/72 MIG-3 capturat de romani de la sovietici, inmatriculat nr.2 si pilotat si de Bazu Cantacuzino. Ceasul de bord prezentat nu are legatura cu acest model de avion!
- - - - - - - - - -
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: ceas de aeronava / LONGINES
MesajScris: 16 Mar 2009, 13:26 
Buna ziua,

As vrea sa stiu daca mai este interesat cineva de ceasul- subiect al licitatiei de pe okazii.ro (seria 6374528).


Sus
  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: ceas de aeronava / LONGINES
MesajScris: 04 Apr 2011, 22:56 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 24 Ian 2011, 20:40
Mesaje: 47
Localitate: Brasov
completez "patrimoniul" de ceasuri Longines de bord de pe la noi, cu urmatorul exemplar pt care am primit raspunsul de la ML:

We have pleasure in giving you below the information we found in our old, hand-written production register regarding your LONGINES watch:

#serial number 6’035’909 board chronometer (deck-watch) for aircraft in aluminium

It has a manufacture LONGINES movement caliber 19.71N

It was invoiced to Messrs Weissblüth in Bucarest, who were for many years our agents for the Romania, on 28.12.1940.





Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

_________________
Talentul suplineste lipsa tehnologiei!
http://ceasuridemana.ro/utilizator/antix.html


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: ceas de aeronava / LONGINES
MesajScris: 05 Apr 2011, 13:25 
Neconectat
Moderator

Membru din: 17 Iun 2009, 11:37
Mesaje: 5593
Interesant ceas dar care pe langa absenta regretabila a intregului ansamblu al secundarului central mai ridica niste semne de intrebare privitoare la carcasa.
Luneta pare artizanala, mecanismul pare prea mic ptr. carcasa iar pozitia coroanei la ora 12 e neobisnuita.
E posibil ca in decursul timpului cadranul sa fi fost rotit cu 180 gr. si carcasa schimbata.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 67 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Următorul

Ora este UTC + 1 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România