Acum este 18 Oct 2019, 00:33

Ora este UTC + 1 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 11 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: ceas de aeronava / JUNGHANS
MesajScris: 03 Mar 2008, 00:03 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Prin amabilitatea unui coleg internaut, specialist in istoria aviatiei militare romanesti am primit cateva fotografii pentru un ceas de bord de avion JUNGHANS care a echipat IAR-81, incepand cu modele tarzii - C!
Ceasul este prezentat de Konrad KNIRIM in cartea sa si este codificat - Bo-UK1 fiind utilizat si de catre aviatia militara germana. Este evident ce model de ceas de bord au avut in vedere cei care au facut re-editarea IAR-80 de la Muzeul Militar National:
- - - - - - - -
CEAS BORD AVION MILITAR - JUHGANS / Bo-UK 1 / 3 zile, cronograf, bezel bakelita:

foto credit: Dan MELINTE / toate drepturile rezervate
Imagine
foto credit: Dan MELINTE / toate drepturile rezervate
Imagine
foto credit: Dan MELINTE / toate drepturile rezervate
Imagine
* * *
Din toate informatiile prezentate pana acum ca punct de plecare in identificarea ceasurilor de bord de pe IAR-80/81 am in vedere urmatoarea lista:
- - - - - - - - - -
* IAR-80: Longines type 4331;
* IAR-80A-C: Longines (poz. 188 din nomenclator)
* IAR-81A-B: probabil idem Longines poz.188
* IAR-81C: Junghans cronograf 3 zile / Bo-UK 1
- - - - - - - - - -


Ultima oară modificat de Anonymous pe 06 Apr 2008, 09:49, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Apr 2008, 22:09 
Neconectat

Membru din: 12 Oct 2007, 23:09
Mesaje: 69
Localitate: Bucuresti
Fiind si eu bolnav si de avioane si de ceasuri, si fiind la locul si momentul oportun, mi-am imbogatit colectia cu un cronograf 8 zile Junghans -ceas de bord de avion. Posibil sa fi fost tot pe un IAR 81 sau pe un Messerschmidt 109.

Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Apr 2008, 22:33 
Neconectat

Membru din: 12 Oct 2007, 23:09
Mesaje: 69
Localitate: Bucuresti
Ceasul este Bo Uk-1-F seria carcasa 23805 serie mecanism 16426
Bezel metalic (cred alama). Ceasul necesita o reparatie, cred ca are axul de la balansier rupt.

Personal as opta pentru:
-reparatie mecanica completa
-refacerea fosforului/tritiu pe aratatoare

In rest cred ca trebuie sa ramana asa cum este. Ce parere aveti ??


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Apr 2008, 22:53 
Neconectat

Membru din: 12 Oct 2007, 23:09
Mesaje: 69
Localitate: Bucuresti
Rectificare:

modelul este Bo Uk-1-Fl serie 23885. Nu are parghie la ora 5 de reglare, aratatoarele se regleaza prin tragerea in sus a butonului. Fata de ceasul lui Mihai33 am constatat ca la al meu lipseste o parghie si o rotita. Sper sa fie asa din fabrica deoarece nu are decupaj pentru o eventuala parghie din exterior.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Apr 2008, 23:39 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
:shock: :shock: :shock:
Felicitari
Unde le gasiti???


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Apr 2008, 23:43 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Salutare LucianTH!
Ceasul tau este super-ok iar mesajul tau de rectificare in care precizezi Fl. 23885 (atentie nu este seria carcasei ci reprezinta numarul unui standard al armatei germane) este ceea ce deja cautam zilele acestea. Ceasul tau a echipat un Messerschmitt Bf-109, cel mai probabil G si la fel de probabil din cele (teroretic 75) produse la IAR Brasov!
Daca esti si tu de acord voi trece postul tau intr-un nou topic dedicat ceasurilor Junghans si avioanelor Bf-109G!
* * *
Reparatia problemelor mecanice si o revizie sunt si eu de acord ca ar fi o buna optiune. O reconditionare a indicatoarelor iarasi dar nu da ceasul pe mana oricui (trimite-l la Claudiu)! Ar fi pacat insa sa incerci alte operatii (vopsire, lustruire, montare intr-un suport, etc). E o piesa foarte valoroasa! Ai ideea de provenienta lui? Ma refer aici daca de unde l-ai achizitionat se stie ceva despre istoria ceasului?
* * *
Konrad KNIRIM prezinta ceasul, chiar langa o fotografie a unui Bf-109 deasupra Marii Nordului, in cartea sa - "Military Timepieces / 150 Years Watches and Clocks of German Forces" .
- - - - - - - - - -
sursa: Konrad KNIRIM, "Military Timepieces", Verlag Peter Pomp - 2002, www.knirim.de - toate drepturile rezervate
Imagine
sursa: Konrad KNIRIM, "Military Timepieces", Verlag Peter Pomp - 2002, www.knirim.de - toate drepturile rezervate
- - - - - - - - - -


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Apr 2008, 23:56 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
Cred ca este ametitor sa poti avea in mana un ceas care a zburat cu infricosatorul G ori cu teribilul IAR 80/81.
Poate ne spui si cum ai reusit sa dai de el.
Eu sunt foarte curios


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 06 Apr 2008, 00:04 
Neconectat

Membru din: 12 Oct 2007, 23:09
Mesaje: 69
Localitate: Bucuresti
"Felicitari
Unde le gasiti???"

Lucian, cred ca ceasurile ne gasesc pe noi !!! :D

Montana, sigur ca sunt de acord cu noul topic. Voi face si poze mai bune si le voi posta acolo.
Pentru reparatie va ajunge la Claudiu(normal !). Am deja multe pe lista, astept o ocazie pentru un drum la Arad.

Montana, virusul asta cu "militarele" se ia si prin telefon.
Nu stiu daca crezi dar nici macar nu le-am vazut pe ale lui DanM. sau al lui Edinson....


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 24 Iun 2008, 21:26 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Alaturi de variantele prezentate de LucianTH si mihai33 pentru JUNGHANS de aeronava, model Bo-UK I (Fl. 23885) ce a echipat si versiunile de Messerschmitt Bf-109G produse la IAR Brasov va prezint doua exemplare din - JUNGHANS de aeronava model Bo-UK II (Fl. 23886). Sunt cele doua variante (fara cronograf) cu bezel metalic, respectiv plastic dar si cu reglarea indicatoarelor prin coroana de armare, respectiv parghie la ora 05:00!
Provenienta lor imi este necunoscuta iar din informatiile prezentate de Konrad KNIRIM acest model a echipat avioane militare germane, in special Messerschmitt Bf-110.
Pe interiorul capacului mecanismului la versiunea cu bezel de bachelita este semnatura unuia din pilotii romani WW2 - adj. maj. av. Dumitru GOLOIU (3 victorii) care a zburat pe Bf-109 in celebrul Grup 9 Vanatoare nefiind insa un ceas de pe avioanele cu care a zburat.
* * *
Ceasurile sunt in perfecta stare de functionare multumita lui Claudiu de la care tocmai s-au intors dupa o necesara revizie:
- - - - - - - - - -
Imagine Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 25 Iun 2008, 08:39 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
Ce sa mai spun
Uluitoare.
Poate ne spui cum le-ai capturat.
Si de unde ai macheta de Me 109 ????


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Iun 2008, 17:53 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Salutare Lucian!
Ceasurile le-am achiztionat pe "filiera" pasionatilor de istoria aviatiei!
Este o sursa excelenta pentru astfel de piese!
In fotografii m-am ajutat de un mic "model" al unui Bf-109 aflat pe capacul unei halbe de bere dedicata Luftwaffe.
Nu e mare lucru! Sper sa am cat de curand cate un model 'serios' pentru IAR-80 si Bf-109G.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 11 mesaje ] 

Ora este UTC + 1 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România