Dupa WW1 Germaniei i-a fost interzis a avea aviatie militara si implicit a face aprovizionari pentru orice fel de echipamente conexe. Bineinteles ca sub masca unor organizatii civile s-a continuat instruirea pilotilor dar si dezvoltarea industriei militare nemtesti. Pentru avioanele si pilotii Luftwaffe au fost comandate la case importante (IWC, Omega, Zenith, Longines, etc.) ceasuri de bord de avion si ceasuri de mana o buna vreme acestea fiind chiar nemarcate.
Intre ceasurile de mana ale pilotilor, in anii '920-'930, a existat si Breiling, inclusiv cu o frumoasa varianta de chronograph cu mecanism Venus.
O imagine de grup pentru astfel de ceasuri gasiti in scanul de mai jos unde puteti vedea tipul de carcasa, bezel si prindere fixa similare Breitling-ului care face obiectul prezentului topic.
Bineinteles ca un mecanism AS era o chestie comuna in aceea perioada, A. Schild fiind unul dintre furnizorii cei mai importanti din epoca. A nu se confunda insa ceasurile Wehrmacht - celebru calibru AS 1130, cu "familia" din care face parte ceasul prezentat de
spritzane!
Astfel
Mike Stuffler (de-altfel un reputat colectionar si moderator inclusiv de "militare") n-avea de ce sa includa Breitling la ceasurile "comune" Wermacht acesta fiind doar furnizor Luftwaffe.
Din pacate n-am referinte exacte asupra mecansimelor pentru ceasurile pilotilor din timpul "Weimar Republic" cum le-a catalogat Konrad Knirim cel care este sursa micii mele prezentari.
Desi am mici (...foarte mici!) dubii asupra cadranului cred ca
spritzane are un ceas foarte interesant!
- - - - - - - - -
sursa: Konrad Knirim - "Military Timepieces", pag. 146
* * *
Cum suntem intr-o sectiune "militara" mi-am zis ca nu strica ceva mai multa disciplina asa ca am sters comentariile off-topic !
Incurajez PM-ul si email-ul!
Tuturor toate cele bune!