Acum este 17 Iul 2019, 16:54

Ora este UTC + 1 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 9 mesaje ] 
Autor Mesaj
MesajScris: 03 Iun 2009, 20:47 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Pornesc intr-o noua explorare incercand sa aflu si sa va prezint ceasurile care au echipat avioanele unei alte fabrici, celebra in perioada interbelica - SET (Societatea de Expoatari Tehnice) Bucuresti.
Interesant pentru pasionatii de ceasuri este ca din aceasta fabrica s-a nascut mai tarziu Mecanica Fina - Bucuresti ce avea sa produca ceasurile Orex si in colaboare ceasurile Optimef.
Cum din ceea ce am gasit pana acum e clar ca si SET Bucuresti a folosit modelele Longines deja cunoscute din prezentarea IAR n-am sa insist prea mult asupra documentelor.
Doresc insa sa prezint macar cate o imagine cu avioanele SET si detalii minimale despre ceasul ce l-a echipat.
Sper si in cateva informatii deosebite!
Detaliile vor fi de gasit pe Ceasuri pentru Romania!
Cred ca e timpul sa explic si de ce deschid aici topicuri care mai apoi urmeaza sa ajunga in forma finala pe site.
Discutiile, comentariile, intrebarile sau nelamuririle ce raman ma ajuta sa gasesc forma finala pentru prezentarile mele.
De multe ori sunt "blocat" intre sute de documente, imagini si cifre si un astfel de topic m-ajuta sa ma "luminez"!
- - - - - - - - -
SET Bucuresti reprezinta in fapt aspiratia, stradania, efortul si perseverenta unui nume important al aviatiei romanesti. Inginerul Grigore Zamfirescu a infiintat compania in 1924.
Fusese ofiter de cariera in WW1 si dupa razboi a absolvit Scoala de Drumuri si Poduri din Bucuresti.
Si-a continuat studiile la Paris obtinand in 1922 diploma de inginer (aviatie si autombobile).
Nu departe de piata Obor in 1923 a pus bazele Societatii de Expoatari Tehnice (S.E.T.) ce a inceput sa functioneze in 1924.
SET a produs in cei mai bine de 20 de ani de activitate avioane pentru armata, cluburi aeronautice si persoane private. Au fost un total de 794 avioane, parte sub proiect propriu celelalte in licenta.
Grigore Zamfirescu a incetat din viata intr-un accident stupid in 1943, pe aeroportul Baneasa.
Fabrica a mai continuat cca. 3 ani, pana in 1946 cand in noua conjunctura politica a disparut.

important: ii multumesc lui Dan Antoniu pentru rabdarea de a ma ghida in aventura mea.
Mi-a pus la dispozitie informatii importante, detalii esentiale si generozitate nelimitata.
Si cateva carti minunate! Si nu vrea sa se opreasca!

- - - - - - - - -
Imagine

AVIOANE PRODUSE – S.E.T. BUCURESTI (o lista celor mai importante):
- - - - - - - - - -
1. Proto SET-2 | 1927 | 2 avioane produse
2. SET-3 | 1929 | 12 avioane produse
3. SET-31 | 1930 | 50 avioane produse
4. SET-7 | 1930 | 60 avioane produse
5. SET-4 | 1931 | 20 avioane produse
6. SET-41 | 1932 | 10 avioane produse
7. SET-10 serie | 1933 | 20 avioane produse
8. SET-7K | 1934 | 60 avioane produse | 2 x Longines reper 6036
9. SET-4H | 1937 | 8 avioane
10. SET-7Kb | 1939 | 30 avioane | 2 x Longines reper 6036
11. SET-7Kd | 1939 | 30 avioane | 2 x Longines reper 6036
12. SET F10G | 1939 | 80 avioane (+ 95 buc. IAR + 210 buc. ICAR)
13. SET IAR-27 | 1939 | 80 avioane
14. SET FN-305 | 1940 | 96 avioane
15. SET IAR-39 | 1942 | 148 avioane
- - - - - - - - - -
(extras din: “Romanian Aeronautical Constructions” – Dan ANTONIU, Geroge CICOS)


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 03 Iun 2009, 21:57 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
SET-7Kd este varinata militara a modelului 7Kb un biplan cu dublu-control pentru supraveghere, recunoastere si bombardament usor.
- - - - - - - - - -
(in imagine o macheta 1/10 a acestui avion)
Imagine

Au fost comandate 30 avioane a caror livrare s-a finalizat in 1939.
Primele 20 buc. au facut obiectul contractului 13650/20.august.1937 si au fost livrate in noiembrie-decembrie 1938.
La Art.26 din acest contract - "Instrumente de bord" se mentioneaza:
"Avioanele vor fi echipate de firma SET cu urmatoarele instrumente:
....
g/. 2 ceasornice cronometre cu suspensie elastica-luminoase LONGINES reper 6036
...."


Am reusit sa gasesc si procesele-verbale de livrare pentru 10 dintre aceste avioane si explicitat pentru fiecare avion ce ceasuri Longines (seriale) au fost montate pe bord:
- - - - - - - - - -
SET- 7Kd:
no. 151 | 2 x Longines | seriale: 5069865 - 5069866
no. 152 | 2 x Longines | seriale: 5069867 - 5069868
no. 153 | 2 x Longines | seriale: 5069869 - 5069870
no. 154 | 2 x Longines | seriale: 5069871 - 5069872 *)
no. 155 | 2 x Longines | seriale: 5069873 - 5069874
no. 156 | 2 x Longines | seriale: 5069875 - 5069876
no. 157 | 2 x Longines | seriale: 5395516 - 5395517
no. 158 | 2 x Longines | seriale: 5412225 - 5412226
no. 159 | 2 x Longines | seriale: 5412227 - 5412228
no. 160 | 2 x Longines | seriale: 5412229 - 5412230
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
TOTAL: 20 ceasornice Longines 6036

Interesant este ca unul din ceasurile Longines identificate in prezentarea IAR (apartine lui constantin14) are serialul foarte aproape de acestea - 5412166 fiind posibil sa fie de la unul din avioanele SET din lista, poate SET-4H.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 08 Iun 2009, 19:37 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Contract din 1936 specifica pentru avioanele SET 7K in Anexa III a Caietului de Sarcini la sectiunea "Instrumente de bord":
- - - - - - - - - -
"g/. 2 ceasornice cu suspensie elastica luminoase Longines reper 6036.-"
- - - - - - - - - -
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 18 Iun 2009, 16:14 
Neconectat
Moderator

Membru din: 17 Iun 2009, 11:37
Mesaje: 5609
Felicitari lui Montana ptr Arctos-ul RLM pozat undeva la rubrica "discutii"
As fi curios ce contine; un PUW 500 sau Urofa 58?


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 18 Iun 2009, 16:52 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Multumesc!
- - - - - - - - - -
ARCTOS RLM - WW2 | UROFA 58
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 18 Iun 2009, 18:39 
Neconectat
Moderator

Membru din: 17 Iun 2009, 11:37
Mesaje: 5609
Felicitari ptr. ceas ( e tare) si pentru articole. Nu demult s-a vandut un Urofa 58 (doar mecanismul, fara carcasa, cadran etc.) in stare buna de functionare, proaspat curatat si uns, pe Ebay.de, cu 230 €.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 03 Oct 2009, 18:32 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Prezentarea detailata a acestui subiect pe Ceasuri pentru Romania - aici!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 21 Dec 2009, 20:57 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Am completat in sectiunile SET Bucuresti si IAR Brasov informatiile despre ceasul de bord al unui avion de scoala produs sub licenta de ambele fabrici.
Fratelli Nardi | licenta FN-305 a fost produs: 30 avioane la IAR Brasov si 210 avioane la SET Bucuresti.
Un avion de scoala pentru pilotii de vanatoare ce au dus greul razboiului!
Ceasul de bord ce a echipat acest avion a fost "diferit" de clasicul Longines "type 4331" (5 - cinci puncte de prindere pe plansa cu instrumente) fiind folosit "type 4330" in doar 4 - patru puncte.
De ce? Greu de raspuns!
Intrega documentare in extrasele si imaginile urmatoare.
Este exemplul "aproape" ideal unde am reusit sa gasesc: imagini, documentatie tehnica, contracte, etc ... dar (... din pacate) nu si ansamblul ceasului.
O adevarata provocare pentru urmatorii ani!
- - - - - - - - - - - -
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 22 Dec 2009, 12:42 
Neconectat

Membru din: 06 Dec 2008, 20:12
Mesaje: 939
Localitate: Bucuresti
Foarte interesant.

Multumim pt. informatii.

_________________
The guy who wants too much risks losing absolutely everything. Of course, the one who wants too little from life might not get anything at all.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 9 mesaje ] 

Ora este UTC + 1 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România