Ceasornicar.ro

Totul despre ceasuri !
Acum este 16 Apr 2024, 20:47

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 10 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Termometru de avion, perioada WWI
MesajScris: 18 Iul 2009, 17:24 
Neconectat

Membru din: 06 Aug 2008, 15:37
Mesaje: 16
Localitate: Brasov
De curand am intrat in posesia acestui termometru de avion din perioada primului razboi mondial. marca este Quecksilber ma puteti ajuta insa cu niste date suplimentare, in special despre producator? va multumesc!

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 19 Iul 2009, 08:41 
Neconectat

Membru din: 24 Iun 2009, 18:20
Mesaje: 60
Localitate: Arad
Am indoieli privind originalitatea acestui termometru. Acesta este un termometru pentru recipienti cu lichide, pentru monitorizarea temperaturii. Si eu am unul cu scara de masura 0-120C, care provine de la un boiler industrial de apa calda. Termometrul se insurubeaza in peretele recipientului, iar tija din spate e sonda termica. Pe un avion din ww1 nu stiu la ce ar fi fost folosit, cu scara lui de masurare.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 19 Iul 2009, 12:28 
Neconectat

Membru din: 06 Aug 2008, 15:37
Mesaje: 16
Localitate: Brasov
nu este exclus ca acest gen de termometre sa fie folosit si in alte domeniii decat la avioane. la avioane de exemplu ar putea masura temperatura uleiului.atasez o poza in care am incercuit ce cred eu ca este un astfel de termometru.
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 19 Iul 2009, 12:55 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 08 Ian 2009, 21:55
Mesaje: 6393
Localitate: petrosani
Este un termometru de la un cazan de apa .Exista asa ceva la punctele termice de distribuire ale caldurii.Cit priveste vechimea...anii 50-60.

_________________
,,Daca ne-am putea vinde EXPERIENTA , la pretul care ne-a costat , am fi cu totii MILIONARI "
-Abigail Van Buren
,,Investitia in cunoastere are cea mai buna dobinda "


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 19 Iul 2009, 21:34 
Neconectat

Membru din: 06 Aug 2008, 15:37
Mesaje: 16
Localitate: Brasov
sigla firmei producatoare nu va spune nimic?


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 19 Iul 2009, 22:32 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 29 Iun 2008, 16:23
Mesaje: 1564
Localitate: Bucuresti
Dl. horia.....
Din pacate si eu cred ca este un termometru de apa calda (pentru spalat sau incalzit).
Daca era pt. ulei de motor trebuia sa fie in gama 0-100 deg. C si la fel pt lichidul de racire al motorului , apa , etyl-glicol...etc.
La avioane vechi de tot poate doar sa dea temperatura carburatorului (care trebuia sa se incalzeasca suficient ca benzina sa se evapore inainte de a intra in galeriile de admisie) si pilotul sa imbogateasca amestecul carburant (trage shocul ca la vechea D 1300) sau sa-l saraceasca (impingand socul) sa nu inece motorul cand era carburatorul suficient de cald. Gama 20-60 de deg. C doar la carburatorul unui motor cu explozie pe benzina se poate intalni .
Poate apar pareri mai avizate totusi......

_________________
Homo suus fortuna faber est.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 20 Iul 2009, 08:00 
Neconectat

Membru din: 24 Iun 2009, 18:20
Mesaje: 60
Localitate: Arad
Am mai cautat informatii. Se pare inscriptia de pe cadran nu e numele unei marci , ci inseamna termometru cu amalgam de mercur. Dilatarea mercurului este proportionala cu temperatura, si printr-un sistem mecanic produce deplasarea acului indicator. Firma producatoare e reprezentata de acea emblema de sub axul acului indicator.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 20 Iul 2009, 19:21 
Neconectat

Membru din: 06 Aug 2008, 15:37
Mesaje: 16
Localitate: Brasov
la sigla de sub acul indicator ma refer. pare a fi SH sau SK.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 21 Iul 2009, 19:15 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 29 Iun 2008, 16:23
Mesaje: 1564
Localitate: Bucuresti
horia scrie:
la sigla de sub acul indicator ma refer. pare a fi SH sau SK.

Scuze ....nu sunt inginer de mecanica fina ci de Utilaj Chimic......pregatirea primara....
La Douglas DC-3 Dakota (dar in perioada WW-II !...) pe panou apare termometru cu temperatura gazelor de admisie la motor in carburator.Termometrul este identic cu cel de racire motor (0-100 deg C) sau ulei ungere motor doar ca are un marker rosu la 50 deg C atentionand pilotul de rateuri la admisie sau un incendiu incipient in motorul respectiv.Poate la unele avioane din perioada WW-I sa se fi montat termocuple 20-60 deg. C pe admisia carburatorului......pilotul stiind ca la 50 deg. C urmeaza o situatie ......exploziva.....
Dau cu bobii.....nu cu parul.....

_________________
Homo suus fortuna faber est.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 22 Iul 2009, 00:26 
Neconectat

Membru din: 06 Aug 2008, 15:37
Mesaje: 16
Localitate: Brasov
bun, ce legatura are cu sigla despre care intrebam!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 10 mesaje ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România