bongiorno scrie:
Ai enumerat multe ceasuri cu 2824 sw200!
Zici ca ai un ceas Certina ds care are acest mec și e,,fragil,, pentru ca a căzut pe jos și s-a stricat.
Aici se rupe filmul.
Toate 2824/sw200 sunt identice ca sensibilitate la ,,căzături,,
Ceasurile mecanice prin definiție sunt sensibile la căzături. Exista și mecanice foarte rezistente la căzături dar trebuie sa dai 10000eur pe gramul de ceas.
Sfatul meu: ori înțelegi ce e un ceas mecanic ori mai cinstit îți iei un G shock și nu mai ai dileme de sensibilitate a mecanismului.
În zilele noastre, diver ieftin și bun...numai în China mai exista. Nu-ti face iluzii.
Epoca ceasurilor ieftine se apropie de sfârșit și în general epoca ceasurilor mecanice se apropie și ea de sfârșit. De data asta va fi unul răsunător. Cred ca in 30 ani cei care vor purta un ceas mecanic vor fi extrem de putini și vor fi considerați duși cu sorcova.
Vor mai fi 1/100000 care vor purta ceasuri ce valorează cât o casa și peste și cu asta....basta.
Din păcate, nu îmi plac ceasurile cu mecanisme cu baterie sau asemănătoare. Am avut o singură dată un Citizen cu baterie prin 1990 sau 1991, l-am purtat vreo 2-3 luni și l-am aruncat într-un sertar de unde a ieșit atunci când l-am făcut cadou unei persoane apropiate. Îmi plac ceasurile mecanice cu încărcare manuală sau cele automatice, pentru că îmi place ideea unui astfel de mecanism, plus că îmi place să ascult ticăitul ceasului când am o clipă de liniște, mă relaxează și îmi face mintea să iasă din problemele cu care mă confrunt în acel moment.
Am ales Zeno și Steinhart pentru că am găsit câteva modele care îmi plac, plus că pe site-ul lor spuneau că sunt dotate cu mecanism ETA/Sellita, și am crezut că există posibilitatea să optezi între cele două mecanisme. Nu în ultimul rând, am văzut că sunt în jur de 3000 de lei.
Nu vreau să dau pe un ceas cât aș da pe o casă
. Caut ceva decent și bun, care să mă țină o viață.
De exemplu, am o Skoda Octavia Tour din 2008, cu motor de 103 CP, 1,9 TDI. Are aproape 300.000 de km, este ca un tanc, sunt primul proprietar, iar pentru că am avut grijă de ea, i-am făcut reviziile la timp și nu am birjărit-o pornește la prima cheie, și o voi ține până când își va da obștescul sfârșit. Sunt extrem de mulțumit de mașină.
Așa gândesc și în ceea ce privește ceasurile. Vreau ceva robust, fiabil, precis, de cursă lungă. Acum mă gândesc la un diver, elvețian, german sau francez. Dar nu exclud un producător din altă țară, dacă ceasul îndeplinește condițiile mele.
Spuneați ceva de ceasurile chinezești. Nu știu nimic despre ele. Acum am la mână un Orex de la începutul anilor 90, cu mecanism Seagull. Merge foarte bine, sunt foarte mulțumit de el.
Următorul diver va fi un Seiko sau un Orient, tot automatic, pentru că din copilărie am fost fascinat de tot ce ține de Japonia.
Orice sugestie este binevenită, mulțumesc!