Ma enerveaza la fel ca pe voi reclamele stupide, consider rezistentele abisale drept niste exagerari inutile, chiar si 1000 m e fara sens. (Stiu ca-mi dau singur peste degete cu asta, vezi DWP, dar asta-i adevarul). As incerca insa o abordare mai indulgenta si iata de ce: 1. Prezentarea si reclama: cu exceptia unui numar redus de initiati, oamenii nu mai cumpara de mult ceasuri in fundul gol, cumpara ceasuri ambalate in istorie sau povesti, nu conteaza daca-s false, important e sa fie impresionante; cumpara performante, cumpara superlative; pot sa vin cu o tona de argumente daca-i necesar. Cuvinte cheie: Muntii Jura, batran fierar, veche manufactura, mina de aur romana, strabunic explorator, meteorit, rahat de brontozaur, Titanic, militar etc. 2. Relizarea tehnica: indiferent de cat de ridicole sunt limitele ceasului si cu toata inutilitatea cronografului, "obiectul" este un diver corect; nu s-a facut rabat de la nici un element specific: bezelul este corect marcat si profilat, cadranul si indicii sunt clare si vizibile, minutarul este evidentiat si de lungime corecta, secundarul este suficient de vizibil pentru a indica functionarea; 3. Aspectul estetic: desigur ca nu-i pe gustul tuturor, nici mie nu-mi place, dar e destul de greu sa spunem ca ar fi urat; arat ca un culturist care a inceput cu o dezvoltare fizica armonioasa si nu s-a mai stiut opri cand s-a apucat sa se indoape cu steroizi; dar date fiind limitele propuse este explicabil; esteticul a cedat in fata tehnicului care, la randul lui, plateste tribut comercialului. Vedem zilnic "ad"-uri cu ceasuri calcate de camion, lovite cu ciocanul, trantite de pereti, aruncate in lava, congelate, legate de roti de masina...in uralele entuziaste ale doritorilor. Si atunci ne dam seama ca macar niste alice erau necesare, daca un drum in spatiul cosmic e prea scump...ca asta e recordul absolut: ceasul mecanic care sfideaza vidul si radiatiile cosmice. Deodata! OAU! Era cat pe ce sa uit de imponderabilitate... E mult mai usor sa te conformezi decat sa educi. Si pe departe mai profitabil.
_________________ Cea mai sigura metoda de a nu gresi niciodata este arta de a nu face nimic.
|