Acum este 03 Dec 2020, 15:25

Ora este UTC + 1 [ DST ]


Reguli forum


In aceasta arie se pun intrebari, probleme, exclusiv adresate ceasornicarului. Pentru sfaturi cu privire la cumpararea unor ceasuri postati in sectiunea dedicata!



Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 3648 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244  Următorul
Autor Mesaj
MesajScris: 20 Iun 2020, 17:14 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 27 Iul 2010, 20:59
Mesaje: 723
Localitate: Londra
Am trimis un mesaj celor de la Hirsch si astept raspunsul, insa intre timp am gasit pe un forum o discutie in care cineva a primit mesaj de la Hirsch in care i s-a spus ca adezivul se activeaza cu acetona :wink:


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 20 Iun 2020, 21:43 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 27 Iul 2010, 20:59
Mesaje: 723
Localitate: Londra
Exceptional ......., cu un betisor pentru urechi inmuiat in acetona am activat adezivul si am lipit partile prin presare . Am incercat dupa cateva ore sa vad cum tine si s-a lipit foarte bine.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 22 Iun 2020, 10:41 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 27 Iul 2010, 20:59
Mesaje: 723
Localitate: Londra
Astazi am primit raspunsul la intrebarea trimisa. Ai avut dreptate Claudiu, curelele acelea vin cu instructiouni de folosire si au atasate un sticker pe care probabil este o solutie pentru activarea adezivului de pe curea. Sfatul primit a fost in lipsa acelui sticker sa activez adezivul cu acetona dupa cum am citit pe un alt forum.

Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 22 Iun 2020, 15:54 
Neconectat

Membru din: 12 Mar 2015, 17:00
Mesaje: 1369
alea sunt curele open ended ptr ceasuri cu telescoape sudate. am cumparat si eu (din greseala) una in trecut. tot cu acetona am activat lipiciul.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Iul 2020, 15:01 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 09 Iun 2012, 23:32
Mesaje: 1831
Localitate: Bucuresti
Citind pe un subiect legat de armarea manuala a automaticelor am ajuns la acest topic:
https://www.watchuseek.com/threads/2824 ... ng.259687/

Unde cineva afirma: Automatic watches have mechanisms which allow the mainspring to slip inside the barrel when further wound in a fully-wound condition.

E adevarat? Daca da, pentru toate calibrele automatice moderne care au armare manuala? Si cum iti dai seama cand arcul e la maxim ?
Nu ma refer la cazurile in care armarea nu se mai poate face caci coroana nu mai poate fi rotita, ci la cele in care " mainspring slips inside the barrel".


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Iul 2020, 15:20 
Neconectat

Membru din: 20 Aug 2012, 19:57
Mesaje: 2353
Localitate: Dublin
E adevarat, DA. Daca nu ar exista aceasta protectie, un tzaranush, de obicei american - pentru ca ei au pasiunea asta
a armarii manuale la automatice - ar rupe arcul in caseta, apoi inca unul si inca unul si tot asa.......
De obicei, cand arcul e armat la maxim, se aude/sau nu un click, semn ca gata...poti sa te opresti.... 8)

Reiterez ideea ca armarea manuala la automatice este in general conceputa pentru a porni ceasul si nu pentru a
fi folosita zilnic, chiar daca majoritatea mecanismelor nu au fragilitatea lui 2824.....

_________________
"If you wear what you love, you've made a good choice!"
"Cand am plecat, v-am lasat saraci si prosti! Cand m-am intors v-am gasit si mai saraci si mai prosti!"
(C. Brancusi)


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Iul 2020, 15:24 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 09 Iun 2012, 23:32
Mesaje: 1831
Localitate: Bucuresti
OK, si daca nu te opresti din armat? Ce se intampla?
Dai in gol? Se simte vreo rezistenta crescuta la coroana? Care e raspunsul mecanismului prin care iti spune ca ai ajuns la maxim?
Si mai important: o astfel de supraincarcare afecteaza mecanismul?


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 11 Iul 2020, 16:48 
Neconectat

Membru din: 17 Iun 2009, 11:37
Mesaje: 5757
si daca nu te opresti din armat? Ce se intampla?

Mai devreme sau mai tarziu iti cedeaza nervii.
In rest a explicat valentin 1234 ce si cum. :lol:


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 12 Iul 2020, 10:24 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 21 Sep 2009, 18:28
Mesaje: 2720
bonheur scrie:
Si mai important: o astfel de supraincarcare afecteaza mecanismul?

Nu poate fi vorba de o supraincarcare, este vorba de o incarcare la maxim, atunci cand mecanismul daca se afla in stare buna poate oferi rezerva de putere asa cum specifica producatorul. La aceasta rezerva maxima de putere ajungi fie prin armarea manuala (unde exista) fie in mod natural prin purtarea ceasului, deci cine are un ceas automatic si il poarta constant si cata vreme se misca, armarea automata va duce oricum incarcarea la maxim. Din acest punct de vedere un ceas automatic poate dispune de un bun izocronism si probabil poate fi si reglat destul de precis, daca posesorul ceasului il poarta multa vreme e clar ca arcul ceasului nu va ajunge sa se detensioneze prea des. Ceasul automatic mie mi se pare ca se preteaza cel mai bine daca ai fie un singur ceas fie doar cateva, maxim 3-4, astfel incat daca e sa luam ca punct de plecare un ceas pentru largul popor, la 38-40h rezerva de putere ai avea sansa sa mai porti doua alte ceasuri si sa revii la primul fara sa se opreasca. Acest proces e si mai usor la ceasurile ceva mai scumpe de cateva mii de eur unde la multe mecanisme rezerva de putere pleaca de pe la 60h si ajunge spre 3 zile.

Am mai scris la un moment dat pe forum dar nu mai stiu unde, acesta este motivul pentru care mi se pare extrem de util indicatorul de rezerva de putere la ceasurile cu armare manuala, deoarece poti exploata mult mai bine segmentele de rezerva de putere unde mecanismul ofera cei mai buni parametri de precizie. Si cand am scris atunci si acum am in minte ideea ca majoritatea dintre noi nu avem acces la ceasuri foarte scumpe care au mecanisme cu corectie si control a detensionarii arcului, poate ma insel dar nu cunosc sa existe astfel de ceasuri care sa nu coste cu zecile de mii de eur.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 12 Iul 2020, 13:12 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 09 Iun 2012, 23:32
Mesaje: 1831
Localitate: Bucuresti
Multumesc pentru raspunsuri. Am armat manual un automatic la maxim sa vad care e senzatia si am vazut ca se simte la coroana ca si cum arcul scapa si coroana nu mai are nicio tensiune, se invarte mult mai usor. Probabil asa e la toate.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 12 Iul 2020, 17:08 
Neconectat
Forum Owner
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 1970, 02:00
Mesaje: 11631
Localitate: ARAD
Asa este,ceasurile automatice nu au capat la arc. Au un sistem de ambreiaj care atunci cand arcul ajunge la capat,aluneca.
Daca nu ar exista acest ambreiaj atunci la purtarea ceasului,cand acesta se armeaza, daca ar ajuge la capat s-ar rupe arcul.

_________________
Imagine
Ceasornicar,FBHI
"Parerea mea"
Before you judge me, make sure you're perfect.

Stati sanatosi!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 12 Iul 2020, 19:03 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 09 Iun 2012, 23:32
Mesaje: 1831
Localitate: Bucuresti
Am inteles. Multumesc!
Sunt si mecanisme manuale care au aceasta posibilitate?


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 12 Iul 2020, 19:10 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 21 Sep 2009, 18:28
Mesaje: 2720
bonheur scrie:
Am inteles. Multumesc!
Sunt si mecanisme manuale care au aceasta posibilitate?

https://www.panerai.com/nl/en/know-how/ ... ments.html

Mai multe mecanisme manuale de la Panerai au si nu simti ca se armeaza mai greu pe masura ce ajungi spre rezerva maxima.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 12 Iul 2020, 19:17 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 12 Feb 2012, 19:42
Mesaje: 373
Eu am intalnit la JLC - "Reverso Grande GMT" 8 Days Ref. 3028420 (nu este automatic).
Se simte diferit la armare cand treci de maxim - parca "patineaza".

Indicatorul pentru rezerva de putere este pe fata "B", deci nu era chiar vizibil in timpul armarii.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 19 Iul 2020, 13:12 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 09 Iun 2012, 23:32
Mesaje: 1831
Localitate: Bucuresti
Multumesc tuturor pt informatii.

Mai am o intrebare: exista vreun risc sa alterez bunul mers al ceasurilor vintage mecanice in bagaj de cala in timpul unui zbor din cauza presiunii, temperaturii, magnetismului?


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 3648 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244  Următorul

Ora este UTC + 1 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot] şi 8 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România