Claudiu scrie:
Claudiu scrie:
Mircea,
iar o reparatie cu piese improvizate....ei bine eu nu sunt adeptul acestui lucru.Si asta din cateva motive.
Si ce spun acum se aplica si la ceasuri vintage......
Si atunci intreb...daca ai un Omega sau un Rolex,ai accepta o cheita neoriginala> Sau un ax balans care nu este original,iar ceasul sa mearga in parametri aproximativi??sau o roata rupta cu dinti adaugati,care mai da rateuri in mers ti-ar conveni>
......Si atunci,iti asumi aceste lucruri??
Iar ca o exemplificare a ceea ce am scris mai sus,dau aici un exemplu de "asa NU",cel putin asta este parerea mea.
Din nestiinta,sau pentru ca nu a avut de unde sa ia un ax balans original,un ceasornicar a facut aceste lucruri la un Atlantic...
A marit gaura de sprijin din blocul antisoc,atat la podul principal,cat si la podul balans.
A pilit podul furcii,pentru ca balansul a coborat prea jos...
A pilit podul balans,pentru ca spiralul nu a avut loc...
Si deasemenea a indoit in sus podul balansului.
Ceasul facea tic-tac,mergea la o amplitudine de cca 120 grade si foarte inconstant in precizie,care batea undeva intre +- 10 minute la zi.
Acum intrebarea care se pune este: A procedat corect?? Ca si rezultat final,ceasul a fost pus in mers.Costul??Un ceas care nu va mai fi ceas cu adevarat,decat cu costuri f.mari pentru client.
Alta intrebare...daca vine un ceas cu ub balans rupt,si nu ai ax balans,sau nu esti in stare sa faci unul decent,ce faci?? Asa cum a facut ceasornicarul de mai sus,sau pur si simplu refuzi reparatia,pe motiv ca nu ai piese??
Eu as refuza reparatia. Dar vine reversul.....cine va intelege ca de fapt ai facut un lucru bun? Clientul??/ In nici un caz.Caci se va duce la altul,care va face ceea ce a facut cel de mai sus,si va spune ca esti un ceasornicar nepriceput,ca celalalt a reparat ceasul.
Claudiu, aici ar fi citeva intrebari...
Daca respectivul cirpaci numit impropriu ceasornicar , adica ala care-i face totusi sa functioneze ceasul prin metoda improprie asa cum ai descris-o mai sus da garantie ...atunci e nasol pentru el. Pentru ca omul o sa fie pe capul lui din 2 in doua zile...Apoi cind se plictiseste de atitea drumuri facute degeaba poate-i si cere banii inapoi...si din nou nu-i bine, pentru ca ala care a facut improvizatia realizeaza ca a pierdut timpul si piesele respective. Astfel data viitoare probabil nu o sa mai procedeze asa.
Apoi vis-a-vis de globalizare si de realizarea unor produse care sa dureze cit mai putin , o sa va povestesc o chestie, sa vedeti pina unde se poate ajunge cu cercetarea.
Aici la mine in oras (Petrosani ) exista o facultate cu traditie, care are mai mult de 50 de ani .Chiar fostul Presedinte Emil Constantinescu aici a terminat facultatea de Geologie.
http://www.upet.ro/istoric/Ei bine, datorita disparitiei multor activitati de pe plan local , necesitatea instruirii Inginerilor in domeniul Minelor a scazut considerabil. Printre cei care au cautat in alte parti locuri de munca au fost si Profesori. Unul dintre ei, a plecat in Italia fiind Profesor la o facultate din Bologna.
Sintem colegi la Retromobil, pentru ca are si dinsul o masina de epoca...
Mi-a povestit urmatorul lucru straniu aparent.
Acolo, in Italia , face cu studentii lui diferite cercetari tematice privind diferitele uzuri ale aparaturilor de uz casnic.
Printre care mi-a dat exemplu un banal uscator de par. Pe scurt, il lasa sa functioneze pina cind se arde, sau cedeaza diferite componente. Fiecare dintre aparaturile testate are o fisa tehnica. Acolo , dupa ce s-a distrus/ars aparatul este demontat si se studiaza fiecare componenta. Daca timpul de functionare este prea mare...cum sa va spun...colectorul motorasului, sau periile daca sint prea groase si au rezistat, ele trebuiesc facute mai subtiri...mai fragile.
Sa reziste cu putin peste cei trei ani acoperiti de perioada de garantie.
Da, asa se procedeaza. Lucrurile trebuiesc construite sa NU reziste. Daca rezista, oamenii nu mai cheltuiesc bani pe altele noi, economiile nu functioneaza, locurile de munca ...si uite asa, societatea de consum realizeaza ca nu mai beneficiaza de lucruri durabile.
La fel este si cu masinile, cu ceasurile, cu tot ce este construit recent.