Tudor Chronautic 79380P white dial – Review1.
Context:
Tudor este denumit fratele mai mic al lui Rolex. In ce masura aceasta afirmatie este sau nu corecta, fiecare poate decide pentru sine – pentru cei care doresc sa afle mai multe detalii despre aceasta inrudire gasiti aici mai multe informatii, multumita colegului Time-Time
viewtopic.php?f=4&t=7176&p=30267&hilit=tudor#p30269.
2.
Pachetul:
Este primul ceas pe care il am din acest segment, asa ca nu am un grad de comparatie, dar pachetul de prezentare imi pare pe masura ceasului – simplu si totusi bine realizat. Dam la o parte cutia exterioara de carton si gasim ceasul intr-o cutie foarte frumos lucrata de lemn, cu interiorul din vinilin/ imitatie de piele crem.
In pachet mai este inclus si un suport de documente din imitatie de piele de culoare rosie care contine cele necesare: manualul de garantie cu lista service-urilor Rolex, certificatul de garantie de la Dealer si manualul de prezentare/ utilizare.
Tot pachetul are dimensiunile destul de reduse, este relativ mic dar cuprinde toate cele necesare.
3.
Carcasa si bratara:
Ceasul are un diametru de 40-41 mm fara coronita si 44-45 mm cu coronita, cu 14 mm inaltime, lungime de 49 mm (cu tot cu anse) si cu 20 de mm ca distanta intre anse. Prin forma carcasei (de tip oyster) reuseste sa mascheze aceasta inaltime, lasand impresia ca se poarta ca un ceas de 11-12 mm.
De la Seiko Sumo mi s-a format gustul pentru carcasele care alterneaza frumos suprafetele mate cu cele polishate, iar Tudor nu face exceptie. Pe lateral avem o portiune mata, care apoi se continua cu o suprafata polishata catre bezel si anse (trecerea se face foarte placut catre bezel, care este polishat). Desi cred ca scopul a fost mai degraba functional (suprafata mata fiind mai putin predispusa la micile zgarieturi), felul in care au integrat aceasta suprafata mi se pare foarte reusit (cu precadere in zona coronitei si a butoanelor de crono, care sunt polishate si ies frumos din zona mata).
Ca tot a venit vorba de coronita, aceasta are sigla Tudor si este pe filet (ceasul are 100m wr). O caracteristica interesanta pe care am remarcat-o aici consta intr-o garnitura care se afla la vedere pe coronita. La celelalte ceasuri care mi-au trecut prin fata ochilor nu am vazut acest lucru, dar este departe de mine gandul ca am vazut multe ceasuri.
Bezelul este fix si contine o scala tahimetrica. Forma acestuia este interesanta, pentru ca iese un pic de sub corpul carcasei, care se ingusteaza un pic sub bezel. Daca vreti, are cam aceeasi forma cu geamurile din plexi care ieseau un pic si in exterior deasupra carcasei la ceasurile mai vechi.
Capacul din spate are acei zimti traditionali deja la Rolex (si implicit la Tudor).
Un punct forte al acestui ceas este reprezentat de bratara. Este pur si simplu foarte bine gandita. Incepe de la 20 de mm latime la anse (si 5mm grosime) si scade foarte placut catre 16 mm la capat (cu 3 mm grosime). Contine cate 8 zale (4 pe fiecare parte) mai mari, fixe, si 11 zale mai mici, care sunt pe surub si permit un reglaj optim (au 6 mm latime). Dintre modele de pini intalnite pana acum, anume: cei simpli, cei ca la Sumo care au la unul dintre capete o parte care se ataseaza sa ii tina in bratara si acestia pe surub, cel mai bine m-am impacat cu cei din urma – toata operatiunea de scurtare a bratarii a mers snur. In ceea ce priveste deployant-ul, pana acum am mai patit sa nu ma impac prea bine cu acest tip de deployant care vine intr-o parte si nu central (cate 2 cm in fiecare parte a bratarii), dar acesta vine foarte placut pe mana datorita zalelor mici care iau forma incheieturii. Estetic, bratara alterneaza placut modelul de 5 zale pe link, dintre care sunt 3 zale mai mari care se intrepatrund de 2 mici, zalele exterioare fiind mate si cele 3 din interior fiind polishate. Un alt plus consta in scoaterea bratarii: deoarece ansele au gauri in lateral, accesul la telescoape se realizeaza mai usor (la un Longines Hydroconquest m-am cam luptat sa ii dau jos bratara …), pe cand aici pare mai simplu.
Cu o greutate totala de 168 de grame, nu imi pare nici prea greu (bine, eu i-am scos 4-5 zale mici) dar nici usor nu este si poate cuprinde o incheietura de 7.75 inch (19.75 cm). Nu este un ceas mare, dar nici mic, undeva la mijloc.
4.
Cadranul:
Alb imaculat, pare de portelan (nu stiu daca si este) si se armonizeaza placut cu restul elementelor de pe el care sunt argintii/ negre. Deasupra subcadranului pentru ore avem scris Chronautic in litere de tipar, iar in centru dreapta este sigla Tudor impreuna cu logo-ul brand-ului. Data este bine centrata, iar fereastra imi pare frumos decupata in 2 trepte, facand trecerea de nivel destul de lina.
Indicatoarele de la ora si minutar sunt de tip sword (desi cea de la ore imi pare mai degraba ca fiind de tip arrow), dar ceva mai inguste si semi-scheletonizate, in timp ce indicatoarele de la crono (si secundar) au o forma diferita (de para?!). O nota distinctiva care ii confera un farmec aparte este reprezentata de secundarul de la cronograf, care este rosu.
Desi nu ma asteptam sa lumineze prea bine pe intuneric, lume shot-ul imi pare decent.
5.
Mecanismul:
Valjoux 7750 modificat de catre cei de la Tudor. Ce si cat au modificat, nu scrie nici in documentele din pachet, nici pe site-ul lor… Am tot cautat informatii pe net, nu am gasit deloc poze cu mecanismul iar ce am gasit despre acest subiect au fost cateva mentiuni pe TZ/ WUS unde spuneau ca cei de la Tudor utilizeaza versiunea Top sau COSC (dupa caz) pe care ar mai modifica-o (antisocul din incabloc in kif, modifica sistemul etachron etc), dar nu am confirmarea de la producator. Ei doar spun ca le modifica. Ce stiu este ca merge undeva in jur de -3 secunde la 24 de ore, ceea ce imi pare foarte ok. Nu m-am jucat sa vad cat castiga/ pierde in fiecare pozitie, dar nu ma astept la diferente mari.
6.
Wrist shoots:
Imi place cum se poarta. E un pic amuzant faptul ca intr-un fel il percep la mana (mai mic), fata de cum il percept cand ma uit in poze (anume, mai mare).
7.
In loc de concluzii:
Un ceas sport care merge ok si pentru o tinuta smart casual (sau invers mai degraba, avand in vedere ca e polished), ceas de o calitate foarte buna (nu degeaba este denumit fratele mai mic al lui Rolex). Poate parea ciudat pretul pe care cei de la Tudor il cer pentru ceasurile lor, avand in vedere ca vin cu mecanisme de la ETA si nu cu mecanisme in-house (am vazut un Tudor Black Bay preowned la 3000 $ echipat cu 2824 modificat care s-a dat destul de ok pe wus), dar calitatea pare sa fie pe masura pretului. Acest lucru este sustinut de catre cei de pe forumurile dedicate, care au atat ceasuri Rolex cat si ceasuri Tudor. In ceea ce ma priveste, nu am avut vreun Rolex ca sa pot face o comparatie, dar atat cat ma pricep – nu ii gasesc vreo hiba in ceea ce priveste calitatea.
Referinte si articole/ topic-uri utile si/ sau interesante:
viewtopic.php?f=4&t=7176&p=30267&hilit=tudor#p30269 O explicatie foarte buna a colegului Time-Time cu privire la Rolex si Tudor
http://www.interwatches.com/rolex-tudor-history link-ul din postul colegului Time-Time nu mai merge, dar cred ca acesta il poate suplini cu succes
viewtopic.php?f=2&t=5330&hilit=tudor Imagine si Pasiune
http://forums.watchuseek.com/f23/tudor- ... 41233.html Tudor vs Rolex
http://forums.watchuseek.com/f67/tudor- ... 68839.html Tudor vs Rolex- a comparison & review
Sper ca v-a placut si va multumesc pentru atentie.
George