Acum este 22 Oct 2019, 13:30

Ora este UTC + 1 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 3 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Omega Speedmaster
MesajScris: 12 Sep 2019, 21:18 
Neconectat

Membru din: 23 Apr 2017, 20:24
Mesaje: 252
Imagine

Omega Speedmaster

Omega Speedmaster 105.003 este considerat a fi a treia generație de Speedmasters. Acest lucru poate fi contestat, deoarece a existat o referință de 105.002 între CK2998 și 105.003. Cu toate acestea, acesta a fost mai mult un model de tranziție, deoarece Omega a decis să își schimbe sistemul de numere de referință. 105.003 a avut un design nou în ceea ce privește mâinile, care acum erau cele de baston alb în locul mâinilor Alpha. Mâinile de baston alb erau mai lizibile.

Această referință este modelul care a fost încercat și testat de NASA și care a fost calificat în cele din urmă. Sau „zbor calificat pentru toate misiunile spațiale cu echipaj”, așa cum vedeți inscripționat în dosul carcasei la referințele ulterioare.


Speedmaster 105.003

11 tipuri de teste
NASA a conceput câteva teste pentru aceste ceasuri, care nu erau menite să păstreze ceasurile într-o singură parte. Aceste teste au fost concepute pentru a testa ceasurile la distrugere. Într-o perioadă relativ scurtă (de luni), pe ceasuri au fost efectuate următoarele teste:

1. Temperatură ridicată

48 de ore la o temperatură de 160 ° F (71 ° C) urmată de 30 de minute la 93 ° C. Aceasta sub o presiune de 5,5 psia (0,35 atm) și umiditate relativă care nu depășește 15%.

2. Temperatură scăzută

Patru ore la o temperatură de 0 ° F (-18 ° C).

3. Temperatura-presiune

Presiunea cameră maximă de 1,47 x 10-5 psia (10-6 atm) cu temperatura ridicată la 160 ° F (71 ° C). Temperatura trebuie apoi scăzută la 0 ° F (-18 ° C) în 45 minute și ridicată din nou la 160 ° F în 45 minute. Alte cincisprezece astfel de cicluri vor fi finalizate.

4. Umiditatea relativă

Un timp total de 240 de ore la temperaturi care variază între 68 ° F și 160 ° F (20 ° C și 71 ° C) într-o umiditate relativă de cel puțin 95%. Aburul utilizat trebuie să aibă o valoare a pH-ului cuprinsă între 6,5 și 7,5.

5. Atmosfera de oxigen

Elementul de testare trebuie plasat într-o atmosferă de 100% oxigen la o presiune de 5,5 psia (0,35 atm) timp de 48 de ore. Performanța în afara specificațiilor, toleranța, arderea vizibilă, crearea de gaze toxice, mirosuri neobișnuite sau deteriorarea sigiliilor sau a lubrifianților constituie nerespectarea acestui test. Temperatura ambiantă trebuie menținută la 71 ° C la 160 ° F.

6. Șoc

Șase șocuri de 40 G, fiecare cu o durată de 11 milisecunde, în șase direcții diferite.

7. Accelerarea

Echipamentul este accelerat liniar de la 1 G la 7,25 G în 333 secunde, de-a lungul unei axe paralele cu axa longitudinală a navei spațiale.

8. Decompresia

Nouăzeci de minute într-un vid de 1,47 x 10-5 (10-6 atm) la o temperatură de 160 ° F (71 ° C) și 30 minute la 200 ° F (93 ° C).

9. presiune mare

Echipamentul care urmează să fie supus la o presiune de 23,5 psia (1,6 atm) pentru o perioadă minimă de o oră.

10. Vibrații

Trei cicluri de 30 de minute (lateral, orizontal, vertical), frecvența variind de la 5 la 2.000 cps și înapoi la 5 cps în 15 minute. Accelerația medie pe impuls trebuie să fie de cel puțin 8,8 G.

11. Zgomot acustic

130 db pe un interval de frecvență de 40 până la 10.000 Hz, durata 30 minute.

Rezultate
La 1 martie 1965, testele au fost finalizate. La 1 iunie 1965, Omega Speedmaster 105.003 a primit calificarea oficială (nu certificare! O neînțelegere obișnuită, dar NASA nu certifică ceasurile) pentru utilizare în timpul misiunilor spațiale cu personalitate. Celelalte două mărci au eșuat (și au încetat să funcționeze în timpul testului). Informațiile pe care le-a arătat Petros Protopapas (șeful brandului Omega) în timpul unui eveniment Speedmaster la Tokyo indică faptul că Rolex 6238 a eșuat testul de umiditate oprind complet mișcarea și, din nou, a eșuat în timpul testului la temperatură ridicată. Longines-Wittnauer 235T nu a reușit nici testul la temperatură ridicată, deoarece cristalul s-a deformat și s-a decuplat.

La sfârșitul lunii martie 1965, în timpul misiunilor Gemini III, noul Speedmaster 105.003 a fost adus în spațiu pe încheieturile astronauților Virgil Grissom și John Young. Tot în 1965, Edward White a purtat 105.003 când a executat primul trotuar american în timpul misiunii Gemeni IV.

Moonwatch
Deci, numărul 105.003 este Moonwatch? Încă nu suntem în totalitate. Trebuie să știți că Speedmaster 105.003 a fost în producție de mult timp, din 1964 până în 1969. Între timp, Omega a introdus și referințe mai noi, 105.012 și 145.012. NASA a comandat Speedmasters-ul lor în patru loturi diferite, ultima în septembrie 1968. Motivul pentru asta este că Omega a introdus noua mișcare de calibru 861 pentru cronografii lor Speedmaster. Acest lucru ar însemna testele riguroase necesare pentru a fi efectuate din nou (pe care le-au făcut în 1978 pentru programul naveta spațială).


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Omega Speedmaster
MesajScris: 12 Sep 2019, 22:53 
Neconectat
Moderator

Membru din: 17 Iun 2009, 11:37
Mesaje: 5651
...e primul care a facut trotuarul in timpul misiunii Gemini lV?????
E tare!!!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Omega Speedmaster
MesajScris: 14 Sep 2019, 16:34 
Neconectat

Membru din: 21 Feb 2009, 21:08
Mesaje: 855
Localitate: Brasov
Mda.... Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita.

_________________
Ceasoholic


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 3 mesaje ] 

Ora este UTC + 1 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România