Mircea scrie:
Pararea mea, nu poti sa-ti dai cu parerea despre pilotarea unui avion fara sa fi tinut vreodata mansa in mana......iar daca vorbim de avioane militare deja intram pe domeniul SF.
Nu ma deranjeaza discutia, chiar e distractiva.
Discutia mi se pare interesanta,iar de la zborul fratilor Wright a trecut ceva timp asa ca informatii se gasesc,nu este chiar SF. De exemplu
https://www.rumaniamilitary.ro/scaun-de-catapultare-iii (site destul de bogat in informatii,in ciuda postacilor de partid sau mai rau.....).Daca Lemania este singurul mecanism ce rezista la +10 G,ganditiva ca in cazul catapultarii la supersonice acceleratia maxima este de 12 g (exista riscul de leziuni permanente la coloana).Din pacate cerintele au crescut fata de perioada de glorie a aviatiei si implicit a unor producatori celebri ca Breitling sau Longines.
Totusi,Merlin nu vede discutia,poate ne lamureste ? (mi se pare mie sau colegul chiar are legatura cu aviatia ????)
Acum daca este reclama mincinoasa (am dat un exemplu cu Sinn )....ganditiva ca nimeni nu ar vrea un ceas diver cu WR 50 m. Eu nu as vrea un ceas "facut pentru piloti" care o ia razna la 3 sau4 G,chiar daca nu o sa ajung sa fac luping-uri cu un supersonic.....