Alexvintage scrie:
cataradoi scrie:
...Inteleg rationamentul subiectiv-afectiv (asocierea cu marina italiana, cu Sly, cu Ponta
, cool factor-ul legat de forma carcasei si de aparatoarea pentru coronita, apartenenta la elitele potente financiar, editiile limitate etc.),
Este suficient ca e un ceas cu o anumita aura si cu un pret restrictiv ceea ce-l face un "status symbol".
Nu exista vreo lege europeana care sa interzica profituri ale producatorului de 700% sau peste. Iar daca nu ar fi fost episodul cu Sly, Panerai ar fi ramas si in prezent o manufactura obscura cu un magazinas intunecos in spatele domului din Florenta. Cei care au vizitat magazinul vor sti la ce ma refer.
Panerai nu este o manufactura obscura.
E de ajuns sa citesti putin despre istoria lor, ceea ce cred ca deja ai facut-o. Au facut ceasuri ptr marina italiana si cea egipteana. Au folosit, la inceput, mecanisme Rolex.
E o marca cu o istorie bogata si mie unul imi plac ceasurile lor. Mecanismul de blocare a cheitei de la modelele Luminor Marina e superb si unic. E patent Panerai ca si compozitia Radiomir.
Pretul nu se justifica, de fapt, la mai nici un ceas din gama lux si high-end. nici la Omega, Rolex, IWC sau JLC. Ceasurile costa in mare masura cam jumatate sau putin peste jumatate din pretul final.
Panerai a fost pe val in anii 2000. Au folosit marketing bun si marca a prins bine. Pretul a stat sus si la SH ptr ca Panerai nu da disccount (sau daca da, e unul foarte mic). E aceeasi strategie folosita si de Rolex care da discount mic si fix peste tot in lume.
Acum, insa, preturile Panerai au mai scazut ptr ca, in general, piata ceasurilor e jos. Gasesti multe in jur de 3000 de euro. Insa, grija mare ca sunt multe falsuri bune.