bonheur scrie:
...
Daca vrei sa dai cat mai putin pe un Unitas cat mai bine finisat...poti opta pentru un Glycine care nu o sa fie un Panerai niciodata.
Dar care are aceeasi substanta de fond (mecanism) si nu merge mai prost.
Am avut o reala bucurie cand am vazut acest topic - respectiv problema pusa strict pragmatic de cataradoi pentru ca am pus-o si eu in discutie altadata. Exact cum a spus colegul mihai moldovan, undeva in pretul unui produs exista o linie bicolora a pretului de vanzare, linie care incepe cu albastru si care justifica costurile
reale de fabricatie si merge dupa axa
X iar dupa un punct, linia devine rosie si urca (in cazul de fata) dupa axa
Y cu prea putina corespondenta fata de
X. Axa
Y care este a marketingului, a povestilor si imaginilor publicitare care dezvolta fantezia, imaginatia, care hraneste ego-ul si cultiva dorinta. Asa cum a scris si Valentin, se creeaza o legenda urbana pe seama istoriei axei
X - daca exista - iar daca nu exista istorie, o inventeaza sub alta forma. Nu ca ar trebui musai sa fie istorie, pentru ca asa nu ar mai patrunde brand-uri noi care pot face ceasuri la fel de bune insa cu preturi mai mici/accesibile.
Eu am inteles topicul lui cataradoi in forma sa pragmatica: de ce sa dau bani (mult) mai multi pe ceva care are acelasi mecanism la baza ca altceva mult mai ieftin? pana unde merge pretul dupa axa
X pe care il pot intelege si achita si de unde incepe pretul
Y in care platesc exclusiv povestile/marketingul?
Nu cred ca s-a vrut discutata ideea de a si-l permite. Cine isi permite, face cocolos un pumn de bancnote si-l arunca dupa o mata care vrea sa-i taie calea.