Ceasornicar.ro

Totul despre ceasuri !
Acum este 18 Apr 2024, 03:25

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 178 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Daca ar fi sa aveti doar un ceas ce ati alege?
Quartz 18%  18%  [ 45 ]
Mecanic 82%  82%  [ 207 ]
Voturi totale : 252
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 13 Noi 2016, 16:49 
Neconectat

Membru din: 29 Noi 2009, 14:21
Mesaje: 707
Un ceas quartz de calitate este o bijuterie, un ceas mecanic este o bijuterie tehnica,... in rest se poate vorbi oricit.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 13 Noi 2016, 17:56 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 02 Iul 2009, 14:44
Mesaje: 383
Localitate: acasă
alin-stefan scrie:
...un ceas mecanic este o bijuterie tehnica.

Valabil pentru cele realizate manual, câte s-or mai face. Celelalte sunt doar realizări tehnice banale, mai ales la tehnologiile prezente. :wink: Restul e marketing pur.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 13 Noi 2016, 19:14 
Neconectat

Membru din: 30 Aug 2016, 19:00
Mesaje: 122
Localitate: Predeal
Nu am nimic contra ceasurilor Quartz , sunt frumoase si interesante , dar nu imi vine sa cumpar unul , ma atrag mult prea mult cele mecanice , chiar si cele asa zise de duzina .


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 06 Ian 2017, 16:14 
Neconectat

Membru din: 12 Iun 2008, 15:48
Mesaje: 720
Cateva informatii despre istoria ceasului quartz. Imaginile sunt interesante:

http://www.crazywatches.pl/seiko-superi ... uartz-1971

http://www.watchfreeks.com/115-watch-mo ... ement.html


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 08 Ian 2017, 11:14 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 26 Aug 2010, 15:32
Mesaje: 232
Prefer ceasurile quartz, deoarece nu port mult timp ceasul la mână. Toate ceasurile automatice pe care le am/ le-am avut, rămâneau în urmă sau se opreau. Astfel, quartz is for me ! :)


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 24 Aug 2017, 13:12 
Neconectat

Membru din: 12 Iun 2008, 15:48
Mesaje: 720
Incheindu-mi odiseea printre ceasurile quartz si mecanice, pot spune ca, dincolo de avantaje si dezavantaje, un ceas mecanic imi trezeste anumite sentimente, indiferent cata tehnologie ar contine un ceas electronic.

Un pic off topic, am comparat de-a lungul timpului ceasuri de la Seiko si ceasuri de la firme elvetiene, in special. D.p.d.v. mecanic nici un ceas Seiko nu-mi ofera acea senzatie de calitate pe care mi-o ofera ceasurile mecanice elvetiene. Ca sa parafrazez pe cineva de pe forum, "exista o senzatie de ieftin la ceasurile mecanice Seiko" din gama medie. GS mecanic intr-adevar se ridica la standardele unor firme mari din Elvetia, insa nu am ocazia sa tin in mana prea des un astfel de ceas si sa-l studiez. Nu exista dealeri prea multi unde poti sa admiri un astfel de Grand Seiko. Insa, ca sa parafrasez tot pe cineva de pe forum, Grand Seiko a realizat acel ceas mecanic cu finisaje deosebite insa, "oare cate ceasuri au facut elvetienii de-a lungul timpului "(sisteme mecanice inovatoare, complicatii orologere, etc..). ? Poate ca Seiko nu poate concura cu Elvetia care are secole de traditie in mecanica si care a perfectionat atat de mult ceasurile mecanice.
In ce priveste ceasurile quartz, am admirat intotdeauna tehnologiile venite din Japonia si inovatiile lor in electronica. Insa, recent am realizat ca unele nu sunt chiar atat de utile si ca , teoretic, nu as avea nevioe de un ceas cu GPS. Am un Casio Gravitymaster hibrid pe care l-am "tarat" prin vacante, insa un ceas quartz elvetian nu este cu nimic mai prejos decat acesta. In primul rand, exista diferente de design intre mecanisme din ce am vazut. Mecanismul unui cronograf elvetian pare mult mai hi tech fata de un Seiko Astron GPS, chiar daca Astron are GPS+alte componente electronice. Plus ca, atunci cand ajungi pe alt continent unde nu stii cat este ora, un ceas fie el si mecanic este mai eficient. Astfel, sa spunem ca ajungi cu avionul in Singapore dupa ore bune de zbor. Pentru a activa GPS-ul si pentru a calibra ceasul ar trebui sa treaca cel putin o ora.
Astfel, presupunand ca vreti sa setati ora dupa cu ajutorul GPS-ului:
- Ceasul cu GPS este in modul avion
- Trebuie scos din modul avión
- Astepti sa cobori din avión pentru ca un poti sa receptionezi semnal GPS in cabina
- Treci prin "burduf" spre cladirea aeroportului- nu ai cum sa receptionezi nimic
- Te uiti cu regret la panourile electronice sau smartphone si vezi ca nu poti sa setezi ora ceasului tau cu GPS-ul; daca aveam un ceas mecanic cu 3 indicatoare il setam in cateva secunde din coroana 
- Treci de control pasapoarte si eventual mai stai si la viza 30-40 minute
- Te duci la bagaje- ceasul indica inca ora Romaniei
- La iesire trebuie sa cauti un taxi sau tren sau ceva pana la hotel
- La hotel, numai de calibrat ceasul nu-ti arde dupa 15 ore de zbor… si eventual te culci
- Abia cand iesi din hotel in strada ai posibilitatea sa receptionezi semnal GPS si in sfarsit sa vezi ora in zona respectiva.

Mie exact asta mi s-a itamplat si ma intreb care sunt avantajele unui ces cu GPS atunci? Un pilot profesionist spunea ca pentru el ceasul ideal ar trebui sa fie asa: -cat mai subtire ca sa nu-l loveasca de tot felul de butoane, aparate, manse in carlinga; sa reziste la cel putin 100 m ca sa poata inota cu el in piscina cand ajunge la hotel; sa fie echipat cu functia time zone. Spunea ca asa zisele ceasuri pentru "piloti" nu sunt pentru ei si nu are nevoie de toate acele functii pentru ca are orice informatie doreste pe bordul avionului.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 08 Sep 2017, 13:54 
Neconectat

Membru din: 28 Sep 2008, 19:17
Mesaje: 1138
Daca se poate @Geo : si cum cuantifici acea senzatie de calitate ?


Toate cele bune

Nicu

_________________
[b]"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and beat you with experience"- Mark Twain[/b]
We all are born ignorant, but one has to work hard to remain stupid. Benjamin Franklin


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 08 Sep 2017, 14:18 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 21 Sep 2009, 19:28
Mesaje: 3258
Cu tot respectul cuvenit pentru un coleg de forum cum este GEO, trebuie sa spun (scriu) ca e fix pe langa orice subiect mesajul sau.

Eu am doua ceasuri cu sincronizare prin GPS si cu niciunul nu am "reusit" performanta descrisa de catre GEO. In primul rand, este complet discutabila ideea de a trece ceasul in mod avion in avion, deoarece sincronizarea prin GPS este realizata la cererea utilizatorului si sansele de a demara acest proces din greseala prin apasarea fortuita a combinatiei de butoane si sa mai incurci si avionul, este mult prea mica. Si daca ai tine ceasul in mod avion, la aterizare in cateva secunde poti scoate ceasul din mod avion si sa il si sincronizezi, am reusit sa fac asta si cand stateam pe scaunul din mijloc, doar intinzand putin mana spre fereastra.

Ceasurile mele GPS:

Imagine

Imagine

GEO scrie:
Un pilot profesionist spunea ca pentru el ceasul ideal ar trebui sa fie asa: -cat mai subtire ca sa nu-l loveasca de tot felul de butoane, aparate, manse in carlinga; sa reziste la cel putin 100 m ca sa poata inota cu el in piscina cand ajunge la hotel; sa fie echipat cu functia time zone. Spunea ca asa zisele ceasuri pentru "piloti" nu sunt pentru ei si nu are nevoie de toate acele functii pentru ca are orice informatie doreste pe bordul avionului.


Sunt oameni si oameni, eu de mai multe ori am citit postari ale pilotilor care au explicat ca unele ceasuri de pilot chiar le sunt extrem de utile si ca pot trage pe baza lor multe concluzii in caz de nevoie, unii documentand intr-un detaliu atat de mare functiile ceasurilor, peste puterile de intelegere ale celor ce nu au studii/pregatire in domeniu.

Exemplu de citat de acest gen, referindu-se la acest Breitling: https://i.redd.it/bbs8htco74zy.jpg

Citat:
First : it looks cool ;)
Second : It can do top of descent calculations in a few seconds to double check the computer. But let's face it, in bigger planes like the a320 you never use it.
In smaller planes though, which every pilot flies at some point during the year, it' amazing.
Why ? Because one calculation takes you maybe 5s with a calculator opposed to 15s with the flight computer except the flight computers does an infinity of calculation. Let me explain :
You're flying at 130kts, 20kts headwind, and you need to know how long it will take you to do 23nm.
Calculator : 23/ (110/60)
Flight computer : 110 on top (above 60) and find the number in front of 23.
But now you need to know how long it will take you to do 17nm, 50nm and 34nm.
Calculator : 17/(110/60), 50/(110/60) etc (you could store 110/60 to gain time)
Flight computer : just read whatever is in front of 17, 50 and 34.
But now you turned and the wind is from the side, you're now going at approx 130kts.
Calculator : do all the math again
Flight computer : move it so that 130 is on top, read the numbers.
And best of all, your flight instructor can't tell you it's failed or out of battery, flight computer will always work!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 08 Sep 2017, 17:24 
Neconectat

Membru din: 12 Iun 2008, 15:48
Mesaje: 720
Fiecare cu parerea lui, insa este clar ca nu aveti cunostinte in ce priveste tehnologia GPS si tipul de date receptionate. Sincer, nu cred ca v-ati sincronizat ceasul din avion, de pe scaunul din mijloc intanzand "manuta" spre ferestra :) . Nu stiu ce vreti sa aratati cu asta...insa eu nu am reusit decat afara sa-l sincronizez.
..."si sa mai incurci si avionul..." Poate erati intr-un Tupolev si nu v-ati dat seama :) Acolo oricum nu conteaza modul avion...
"...este complet discutabila ideea de a trece ceasul in mod avion in avion..." Sincer n-am auzit de vreun ceas care sa treaca din modul avion in avion. Dar Casio ar putea sa dezvolte un ceas care sa treaca din modul avion in modul "space" pentru astronauti, de exemplu.
Legat de ceasurile pentru piloti, scrie si mai jos in descrierea pe care ati trimis-o (daca stiti engleza), ca sunt utile pentru zboruri cu avioane mici si nu in avioane gen Airbus A380 stimate domn. Tot mai jos, spune ca aproape fiecare pilot profesionist zboara cel putin o data pe an cu un avion mic iar atunci un Breitling poate fi util. Sunt utile in zboruri de agrement cu avioane care nu-ti ofera toate informatiile la fel ca un avion mare dotat cu sute de instrumente la bord. Breiling este proiectat pentru ei si este ceas profesional, in principiu, si am si vazut piloti cu Breitling. Pilotul de care vorbeam in postarea mea se referea la ceasurile cu GPS gen Casio, etc.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 09 Sep 2017, 08:40 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 21 Sep 2009, 19:28
Mesaje: 3258
GEO scrie:
Nu stiu ce vreti sa aratati cu asta...

Ca sa stie si cei care sunt interesati de aceasta tehnologie ca lucrurile nu stau asa si ca este o tehnologie performanta care chiar functioneaza.
Povestea cu avionul si cum intri in aeroport si abia dupa ce iesi din hotel ajungi sa iti sincronizezi ceasul abia daca s-ar califica pentru o carte proasta de povesti pentru copii. Aceste ceasuri se pot sincroniza prea bine de la o fereastra de avion sau casa, eu am reusit si in timpul zborului si la aterizare fara niciun fel de problema, doar cand nu am loc la fereastra imi reuseste poate la a 2-a incercare, deoarece trebuie sa tii mana destul de fixa si ceasul sa fie orientat ca sa aiba un unghi maxim de cuprindere.

O alta idee pentru a nu mai trece prin asa poveste de aeroport si hotel ar fi sa potrivesti ceasul (inteleg ca tot GPW1000, din ce am vazut pe forum) de acasa, pe al 2-lea fus oras, ca sa corespunda cu fusul orar de la destinatie, in ideea ca stii unde iti ajunge avionul. Atat ceasurile cu GPS care pot afisa tot timpul al doilea fus orar cat si ceasurile mecanice cu functie UTC sau "true GMT" cu afisare simultana a 3 fuse orare (daca sunt Omega sau ROlex e si mai bine, ca la acestea poate fi modificata limba orara fara a opri functionarea secundarului) sunt capabile de a functiona in acest scenariu, este vina utilizatorului daca are la dispozitie aceasta tehnologie, dar alege totusi sa dea vina pe ceas in sine, daca nu o utilizeaza.

Mai departe, in ideea in care ajungi in caz de nevoie undeva unde nu stii unde te afli si nu era prevazut sa ajungi, ceasul mecanic este complet inutil, deoarece doar ceasul cu GPS (inafara de prima generatie de Citizen) are si harti interne pentru a stabili pe ce loc pe glob se afla si daca acolo este activa ora de vara sau nu, pentru a fi complet autonom.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 09 Sep 2017, 10:22 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 04 Dec 2007, 07:56
Mesaje: 8186
Clipper scrie:
Cu tot respectul cuvenit pentru un coleg de forum cum este GEO...

Corect!

GEO scrie:
Fiecare cu parerea lui, insa este clar ca nu aveti cunostinte in ce priveste tehnologia GPS si tipul de date receptionate.[...]
Legat de ceasurile pentru piloti, scrie si mai jos in descrierea pe care ati trimis-o (daca stiti engleza).


Bravos Dom'le!
Acceptam parerile altora (avizate, argumentate) doar cu conditia sa ni se permita atacuri subtile ...

Pai Clipper raspunde frumos si argumentat iar dumneata ... ce faci?

Shame on you, crazy diamond! [daca intelegi engleza!] :wink:

@ pentru clipper:
https://www.youtube.com/watch?v=R0sw2CgysWY

_________________
Il y a d'enivrant [...] le plaisir aristocratique de déplaire! - Baudelaire


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 09 Sep 2017, 21:20 
Neconectat

Membru din: 12 Iun 2008, 15:48
Mesaje: 720
Bine Cliper, acest ceas este minunat, este perfect. Eu am vrut doar sa arat ca și cu un ceas fără GPS putem ști cât e ora, mai ales un ceas mecanic. Sunt ceasuri mecanice care au fost folosite cu succes în expediții științifice, în spațiu(Omega) , în aviație (Lindbergh), ceasuri fără GPS și senzori și care au ajutat enorm și au salvat misiuni. Este un argument folosit pentru a sublinia utilitatea ceasurilor mecanice. Am un ceas identic cu al tău și dacă citeai manualul vedeai ca, dacă se afla în lumina solara pentru 2 minute (lumina care pătrunde prin fereastra din avion, de exemplu) , GPS - ul se activează și începe sa primească date. Asadar, cred este important modul avion pentru unii. Apreciez tehnologia însă regret acum ca am dat 1000 EUR pe el....


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Re: Quartz vs Mecanic
MesajScris: 09 Sep 2017, 23:25 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 26 Mai 2008, 12:10
Mesaje: 8504
Localitate: Bucuresti
Dacă era alt model (cel albastru) cu același calibru îl luam eu și te scăpam de el.

_________________
AR1070-56E


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 178 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 14 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România