Ceasornicar.ro

Totul despre ceasuri !
Acum este 28 Mar 2024, 11:58

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 67 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Feb 2008, 22:35 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 23 Dec 2006, 01:57
Mesaje: 1207
Localitate: Bucuresti
Excelente poze si comentariul...
Ciudat ca este acelasi calibru ca si Longines CFR (19.71N) dar e o punte comuna pentru rotile secundar si intermediara, si are adaptare pentru secundar central. Ma asteptam sa aiba alt calibru... :D

_________________
Dus cu CEASUL!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Feb 2008, 23:01 
Neconectat
Membru Special
Avatar utilizator

Membru din: 25 Ian 2007, 11:27
Mesaje: 3085
Localitate: Bucuresti
Multumim montana si multumim si doamnei ceasornicar pentru amabilitate ... interesant ceas ... oare cat avea rezerva de putere ?

A scris cineva la Longines sa ii intrebe despre acest ceas ?

P.S. l-ai intors ? ai apucat sa rotesti de remontor ? :twisted:

_________________
the path of the true warrior is peace

Status : every sound is magic ... just listen ...


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Feb 2008, 23:27 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 1712
O sa-i transmit dnei ceasornicar! 'Tosek' in ungureasca mea 'de balta'!
L-am intors si a pornit impecabil! De-altfel pe capac spate avea o eticheta cu o notita interesanta (nu imi amitesc exact) "ceas de referinta" sau ceva care il valida ca fiind un ceas dupa care face verificarea preciziei altor ceasuri.

Iti imaginezi ca sunt deja pe pozitii cu cei de la Muzeul Longines :D !


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 28 Feb 2008, 01:18 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 1712
Pentru acei care vor sa vada rapid cateva informatii estentiale despre IAR-80 ii invit, aici si aici!
* * *
Pun si cateva fotografii ale cockpitului la un IAR-80 unde, din pacate, nu este ilustrat si ceasul de bord dar impreuna cu desenele deja prezentate se poate avea o idee unde era localizat acesta:
* * *
Imagine
sursa:Denes Bernad
* * *
Imagine
sursa: http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?showforum=2
* * *
Imagine
sursa: http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?showforum=2
* * *


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 28 Feb 2008, 17:22 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 1712
LISTA MECANISME - LONGINES AERONAVA / CAL 19.71N:
- - - - - - - - - -
1. 5827789 / 22.decembrie.1939 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: dan pe ceasornicar.ro, aprilie 2007
2. 5827793 / 22.decembrie.1939 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: mihai33 pe ceasornicar.ro, martie 2008
3. 6035957 / 11.martie.1941 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: alis.ro dec. 2007
4. 6374528 / 31.august.1942 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti / sursa: okazii.ro dec. 2007
5. 6374559 / 31.august.1942 / Weissblüht, agent Longines in Bucuresti/ sursa: Thiess Brasov, ian. 2008


Ultima oară modificat de Anonymous pe 13 Mar 2008, 23:14, modificat de 3 ori în total.

Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 28 Feb 2008, 19:01 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
Multumim Montana
Cuvintele nu ajung oricum pentru ce faci aici.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 29 Feb 2008, 21:15 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 1712
Ceasul LONGINES aeronava / cal. 19.71N / Thiess Brasov a fost identificat de Muzeul Longines:
- - - - - - - - - -
Thank you for your e-mail as well as for your last phone-call. It was a pleasure for me to exchange a few words with you and see how interested you are in LONGINES watches.

Model with serial number 6374559 is a watch for aircraft in an aluminium case.
It has been invoiced on 31st August 1942 to Messrs. Weissblüht, who were one LONGINES agents in Bucarest for many years.
It is equipped with a movement calibre 19.71N


Unfortunately I have no information regarding the 2213655 number.
Hope this information is convenient to you, and always at your disposal, I remain with my best regards.

Raymond Krebs

Archives & Documentation
Compagnie des Montres Longines Francillon SA
CH-2610 Saint-Imier, Switzerland
Phone +41 32 942 52 06 - Fax +41 32 942 54 29

- - - - - - - - - -
Am inclus datele in lista mecanismelor!
Interesant ca "agentul Longines" la Bucuresti este acelasi "Messrs. Weissblüht"! Sper sa gasesc informatii despre acesta in arhiva IAR!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 02 Mar 2008, 13:33 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 1712
Chiar daca e clar ca re-editarea IAR-80 de la Muzeul Militar National din Bucuresti are multe neconcordante, cunoscatorii zicand ca pentru anumite chestiuni e chiar nefericit realizata, am facut o vizita si o sedinta de fotografii la IAR-80 prezentat. Cum bine se zice ca o fotografie face cat 1000 de cuvinte iata mai jos ce-a iesi:
- - - - - - - - - -
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
- - - - - - - - - -
Despre bord-ul acestuia in postul urmator .....!


Ultima oară modificat de Anonymous pe 02 Mar 2008, 17:19, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 02 Mar 2008, 13:40 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
Mai este un IAR 80 la muzeul aviatiei Otopeni si este mai frumos piturat Avem deci doua IAR 80 dar din pacate ambele sunt"reeditari" nefunctionale.
Multumim pentru imagini


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 02 Mar 2008, 13:52 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 1712
Din pacate ceasul de bord aflat pe IAR-80 de la Muzeul Militar National nu are legatura cu realitatea fiind in fapt o adaptare din ceva piese ce le aveau cei ce s-au ocupat de model si un desen al indicatoarelor si cadranului pe o bucata de tabla. Pacat!
- - - - - - - - - -
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
- - - - - - - - - -


Ultima oară modificat de Anonymous pe 05 Mar 2008, 23:41, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
MesajScris: 04 Mar 2008, 23:07 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 1712
Ar parea c-am ajuns la sfarsitul cautarilor!
* * *
Am gasit dovezile ca a existat un Longines type 4331 care a echipat IAR-80! Mai mult decat atat am putut reconstitui lista a 161 (unasutasaizecisiunu) de mecanisme Longines 19.71N care au fost incluse in aceste ceasuri si care au echipat avioanele IAR-80 intre 1940-1941. Am datele cand s-au comandat, cand s-au livrat, cat a costat fiecare si chiar receptiile la magaziile IAR din perioada respectiva. Si ca totul sa fie complet am si notitele cand facturile Longines au fost achitate!

Gasiti in continuare primele 5 facturi Longines din care 4 fac referire exclusiva la Longines 4331! Pe fiecare factura sunt mentionate mecanismele fiecarui ceas. Este precizata prima serie din grupuri de cate 6 (sase) iar acolo unde este o paranteza si un numar avem un lot incomplet (multam' pentru hint f-22-raptor! ai fost tare!)

Ceasul care s-a vandut la alis.ro il veti gasi in al 2-lea lot din factura cu data 11.martie.1941! In prima si a doua factura sunt si alte ceasuri Longines care au ajuns la IAR. Cine are curajul sa estimeze un pret pentru ceasul de buzunar din prima factura?
* * *
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
NOTA: utilizarea imaginilor si informatiilor se poate face doar cu acordul explicit <montana>.
* * *
LISTA SERIILOR LONGINES 19.71N / TYPE 4331 / IAR-80|81 / [FACTURATE IAR BRASOV]
- - - - - - - - - - -
* 5827230-5827233
* 5927207-5927208
* 5927235-5927247
* 6035787-6035948 (serii confirmate de Muzeul Longines a fi fost trimise in Romania dar pentru care nu au fost gasite documente)
* 6035949-6036074
* 6069979-6069990 (pentru aceste serii exista o neconcordanta intre factura IAR si inregistrarile Muzeului Longines)
TOTAL mecanisme 19.71N aviatie = 323 buc.
- - - - - - - - - - -
IMPORTANT: totalul mecanismelor identificate este intr-un premanenta up-datare functie de noi documente gasite in arhive.
Datele actualizate pot fi gasite in posturile urmatoare!


Ultima oară modificat de Anonymous pe 18 Mar 2008, 22:02, modificat de 4 ori în total.

Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Mar 2008, 01:05 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 23 Dec 2006, 01:57
Mesaje: 1207
Localitate: Bucuresti
montana, esti TARE!!! :D

Superb "quest"! :D

_________________
Dus cu CEASUL!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Mar 2008, 10:23 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

RESPECT
Nu sunt destule cuvinte pentru a spune tot


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Mar 2008, 10:31 
Neconectat
Membru Special
Avatar utilizator

Membru din: 25 Ian 2007, 11:27
Mesaje: 3085
Localitate: Bucuresti
De-a dreptul extraordinar ! Cum e posibil sa gasesti asa ceva ? :shock: :shock: :shock:

Excelent montana ... chiar fara cuvinte ...

_________________
the path of the true warrior is peace

Status : every sound is magic ... just listen ...


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 05 Mar 2008, 19:18 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 11:17
Mesaje: 1712
Recunosc informatiile sunt spectaculoase insa gasirea lor n-a fost atat de complicata. Multumesc tuturor pentru aprecieri!
Din corespondenta cu Muzeul Longines am mai putut completa in lista de mai sus inca 162 de serii care, confirma Muzeul, au fost trimise in Romania. Avem si o mica "disputa" pentru 12 mecanisme care din inregistrarile Muzeului sunt un alt calibru si ar fi fost trimise la Wittnauer in SUA. Sunt insa doar detalii! Oricum imensa disponibilitate si acuratete la Muzeul Longines!
* * *
Intre 04.aprilie.1939 si 30.septembrie.1944 au fost produse peste 450 de avioane IAR-80|81. Marea majoritate a acestora (aprox.250) au fost livrate intre 1940-1942. Pare firesc ca in perioda 1940-1942 sa fi fost aprovizionate aprox. 320 ceasuri de bord Longines "type 4331"!
Sunt insa cateva intrebari:
1. de ce in toate evidentele apare ca beneficiar al livarilor "Messrs. Weissblüht" si nu IAR pentru care au fost in mod evident emise facturi si de la care s-au primit banii asa cum s-a intamplat in cazul CFR?
2. au mai fost si alte avioane produse de IAR echipate cu acest ceas?
3. de ce s-a renuntat la acest ceas de la varianta IAR-81C (odata cu avionul no.300 la inceputul lui 1943)?

In consecinta va voi mai stresa cu acest subiect ceva vreme!


Ultima oară modificat de Anonymous pe 06 Mar 2008, 17:02, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 67 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot] şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România