Revin cu lamuriri:
Desi mecanismul nu apare in albumul cu ilustrate al mecanismelor, in nomenclatorul calibrelor Omega, de la 1894 pana azi, avem urmatoarea mentiune (care face cel mai probabil referire la calibrul Regina):
19" NN L+S (lepine + savonette) 15 a 21 p (rubine) - 1905 - calibre 3/4 platine ou a
ponts serpentins - qualite
Leader*Stramosul, cal. 19" S (savonette) 'Serpentina'.Calibrul 19" L (lepine)Calibrul este de fapt un 19" Lever-set, 'Serpentina', nu 20" (18 size), incasetat intr-o carcasa Americana.Calibrul 20" apare de fapt din 1902, cu diferite imbunatariri (1903, 1905). Dupa serial, apare produs in 1905 cel tarziu.
Dar este de consemnat ca nu avem mentionat in nomenclator niciun calibru 20" cu 21 de rubine, pe cand la calibrul 19" avem.Pe la 1919 avem mentiunea unui nou calibru (17") cu acelasi tip de arhitectura:
17" (37,6 X 5,05) NN L+S 17 p - 1919 - calibre a
ponts serpentins - qualite
Leader17" NN L+S 21 p - 1919 - calibre a
ponts serpentins - qualite
LeaderCalibrul 17" LDin descrierea de mai sus, reiese limpede ca mecanismul este de fapt, o productie Omega. Asadar, doresc sa rectific aceasta eroare spunand ca informatia prezentata de @galaxy, este absolut corecta.Cat despre piesele prezentate pe WUS:
1.
Acesta prezinta un mecanism nesemnat (si l-am disecat deja mai sus la identificarea calibrului: 19" NN S) iar carcasa arata ca ceasul a fost un export pe piata britanica. LW corespunde lui Louis Weill. Asa cum spuneam, sunt mecanisme raspandite si pe piata europeana.
Ce este insa cel mai important, este ca mecanismul apare ca produs in ca. 1905 (pentru ca si mecanismele Gurzelen, Labrador, Regina, etc. impartasesc aceeasi cronologie ca mecanismele Omega), iar carcasa, dupa cartusul pentru orasul Londra, apare produsa in ca. 1918.
2.
Mecanismul semnat este un calibru 19" LEVER SET de data mai recenta, fabricat pe la 1921, autentic si este o raritate. Insa este vorba tot despre un ceas exportat pe piata nord americana. Desi seamana cu calibrul 17" introdus in 1919, va asigur ca nu este.
Reiese in special din finisajele si din inscrisurile de pe mecanism. Iar daca am gasi o fotografie cu carcasa, sunt sigur ca aceasta ar fi fost semnata cel mult Louis Brandt & Frere (asta daca nu ar fi fost semnata de un alt manufacturier - precum BANNER, si carcasa ar fi fost cel mai probabil placata in aur). Nu este de asemenea o surpriza sa gasim cadrane semnate Regina pentru acest tip de mecanism.
De asemenea, din cautarile personale, Regina nu a fost niciodata un ceas "Railroad", precum Omega.
Cele destinate cailor ferete, fie prin franciza, fie prin inspectori, erau semnate Omega, Brandt, Omega Brandt, L. Brandt, Louis-Brandt, L. Brandt & Frere, etc., nu si Regina.
Ce este si mai interesant, este ca Omega desi mentioneaza gradele mecanismelor de mai sus in nomenclator - si este binecunoscuta intrebuintarea lor printre colectionarii din lumea intreaga -, nu le numeste ceasuri CF.
Acest aspect reiese si din urmatorul material, care arata ca Omega a consemnat istoric doar ceasurile care au fost comandate de Companiile de Cai Ferate si respectiv livrate ca unitati complete (cadran, mecanism, carcasa semnate Omega):
In incheiere, brevetul # 13338
A, apare ca inregistrat de E. Droz. Motivul pentru care apare sub cadran, mi-este necunoscut deoarece nu apare nicio complicatie care sa indice acest aspect, dar se poate sa fie vorba de un alt brevet (posibil consemnat cu o alta litera), insa nici urma de acesta in cautarile mele.
Mai jos, veti regasi si desenul si revendicarile brevetului lui Droz:
Cu respect