dumcatalin scrie:
@cataradoi, cand ai zis "Am insistat sa mi-l dea sa-l pot trimite familiei." te refereai chiar la tine?
daca da atunci felicitari pt implicare, f bine ai facut.
daca esti in clubul ala de unde ai postat linkul te rog mai pune informatii de genul cand mai dai peste ele. tema aviatori romani parca nu are f multe subiecte usor de gasit si as aprecia orice link cu informatie de genul.
mersi
Da, lucrez la ambasada la Varsovia, m-am ocupat direct de aceasta poveste si am participat si la funeralii.
Si am incercat sa recuperez - pentru familie sau pentru muzeu - cat mai multe din efectele personale ale pilotului.
Insa - din cauza vitezei impactului, cat si a faptului ca pilotul a fost ingropat cu avion cu tot - vreo 70 de ani, ceasul a fost singurul obiect "recuperabil".
Si eu am fost un pic dezamagit ca nu era un ceas de serviciu, ci unul privat.
Pot sa-ti ofer mai multe informatii strict despre povestea acestui avion/pilot, dar nu stapanesc tema "aviatori romani".
Foarte interesant mi s-a parut modul in care a fost dezgrapat avionul. La Krosno (in sudul Poloniei) exista un muzeul privat al luptelor din WW1 si WW2 purtate in regiune. Directorul muzeului a cumparat (cred ca de pe ebay) sau a primit de la un prieten din Marea Britanie (nu este foarte clar), un set de fotografii cu niste piloti romani din WW2 in jurul unei cruci pe care scria, in limba romana, ceva de genul "aici odihneste pilotul Ioan Clop, ingropat impreuna cu avionul sau".
Recunoscand elemente din poza respectiva (cladirea primariei parca), a tradus in poloneza inscriptia si a incercat sa reconstituie ce s-a intamplat.
Asa a aflat despre prabusirea avionului (antrenament de bombardament in picaj), ingropat la 2 metri, intr-o fosta zona mlastinoasa. Si s-au apucat sa sape, pana l-au gasit.