Intr-o buna masura dorinta de a vedea
Muzeul Longines si de a ma intalni cu cel care se ocupa de acesta -
Mr. Raymond KREBS - a fost una din motivatiile drumului meu in Elvetia.
Considerand oarecum incheiate cautarile mele in ce priveste ceasurile de bord ce au echipat avioanele romanesti WW2 (tot ceea ce voi gasi d'acum inainte vor fi
detalii) mi-am dorit foarte mult sa pot sa duc
Muzeului un ceas de bord Longines dintre cele care au fost trimise in Romania si in particular aceasta sa fie modelul
"type 4331" care a echipat avionul IAR-80/81 produs la Brasov in anii
WW2.
Daca vizita la
Muzeul Patek Philippe (Geneva) este o experienta coplesitoare prin anvergura organizarii, daca parcursul muzeului de orologerie din
La Chaux-de-Fonds e poate una din cele mai instructive, coerente si complete lectii pentru istoria ceasurilor, daca vizita muzeului din
Le Locle | Chateau des Monts poate fi perceputa ca o interesanta combinatie intre arta si filozofie atunci intalnirea cu
Muzeul Longines a fost drumul cel mai drag, foarte personal si care l-am
savurat bucatica cu bucatica.
In acest topic voi incerca sa prezint (fara a ma lasa coplestit de sentimentele incercate) Muzeul Longines cerandu-va ingaduinta ca la inceput sa
spun cate ceva despre cadoul facut.
Detalii despre toata istoria (pentru cei mai recent veniti pe forum) -
aici!
* * *
A duce in Elvetia un ceas e in principiu simplu! A duce si un model profesional de avion scara 1:24 alaturi de cateva documente ale povestii ceasului, inramate si cu ceva sticla langa, devine complicat:
- - - - - - - - - -
Am ajuns in St. Imier intr-o dupa-amiaza tarzie
(n-a fost posibil in weekend din dorinta de a vedea oricat de putin si din fabrica).
Mr. Krebs m-a asteptat desi era cu mult dupa inchiderea
Muzeului si mi-a oferit sansa unei vizite de aproape 4 ore in care a
re-deschis salile dupa ce cei de la paza pornisera alarmele.
A asteptat cu rabdare sa fac poze aproape fiecarei vitrine sau panou, mi-a raspuns in detaliu la fiecare intrebare iar seara tarziu, la un pahar de vin mi-a impartasit cu generozitate din experientele sale cu colectionari din toata lumea ce i-a intalnit in cei peste 35 de ani de cand e la Longines.
* * *
Am inceput
(si am sfarsit!) drumul prin
Muzeu in salile
Arhivelor!
Prea multe nu sunt de spus! In rafturi sunt registrele de la inceputuri
(inca din prima parte a sec. XIX) pana undeva in anii
‘980 cand computerele (nu la fel de organizate!) au inceput sa le inlocuieasca. Aici ajunge fiecare intrebare pusa despre -
cand, cum, de ce, ... am ajuns sa avem in colectie un
ceas Longines:
- - - - - - - - - - - -
* * *
Am dus
Muzeului Longines ceasul de bord de avion -
Longines type 4331 | serial: 6035934 - trimis in Romania la 28.decembrie.1940!
Pozitia ceasului in
registrele Longines este in imaginea de mai jos unde fiecare rand inseamna un mecanism. Despre
"bucataria" interna a modului in care au fost inregistrate mecanismele, despre intrebari la care se poate raspunde sau nu, despre cate
email-uri vin intr-o zi din toata lumea sau cum 2 persoane
(nu foarte tinere!) pot face munca de arhiva, documentare, ghid de muzeu, receptie delegatii, organizare standuri, ture prin fabrica sau corespondenta poate apucam sa discutam alta data!
Ceasul, avionul, documentele si ...Registrul! Multumesc Mr. Krebs!- - - - - - - - - - - -
* * *
Muzeul este organizat in 4 sectiuni importante:
- vechiul
Muzeu: o sala in care sunt reunite cele mai reprezentative piese de-alungul istoriei manufacturii;
- sectiunea ceasurilor dedicate sportului;
- sectiunea
"fiecarui milion de ceasuri";
- sala
posterelor.
In plus langa arhive sunt asezate panouri cu modele
Longines pentru fiecare an, cronologic, sec, cam impersonal dar cu siguranta o buna documentare pentru cei rigurosi.
Fiecare dintre sali a fost inaugurata la una din aniversarile
rotunde, ultima,
"sala milioanelor" celebrand 175 de ani ai manufacturii.
* * *
Imagini
"Sala Posterelor".
Raspund cu placere oricaror intrebari:- - - - - - - - - - -