Lucian Marcu scrie:
Si eu cred ca este un Longines.
Nu gasesc numarul revistei Modelism in care am vazut fotografia contemporana a ceasului .
Am citit acolo(repet) ca aceste ceasuri au fost primite de catre piloti la absolvirea scolii de aviatie la sf anilor 30(daca imi amintesc bine)
Am reusit sa gasesc revista mentionata in cateva randuri de
Lucian Marcu si in care este prezentat ceasul Longines primit de absolventii Scolii de Pilotaj - Otopeni in 1939.
Revista este
Top Gun si a aparut in 2001 (nr. 6[22] | iunie 2001) iar mentiunea este facuta in articolul:
"Scoala de remorcaj planoare militare de transport - DFS 230" | autor: Mihai Andrei (Aeroclubul Romaniei)* * *Articolul mentionat este un superb omagiu pentru activitatea unei personalitati a aviatiei militare romane din WW2 -
cdor. av. Mircea Gabureanu ce a fost comandatul
Scolii de pilotaj planoare militare de transport (1943-1944).
In comunitatea pasionatilor de istoria aviatiei este bine-cunoscuta o imagine a lt. av. Mircea Gabureanu in care, intre alte detalii, se poate observa la mana acestuia un ceas mana, dreptunghiular.
sursa imagine: fotografie primita prin amabilitatea lui Dan MelinteArticolul lui Mihai Andrei ofera sansa (in urma unui interviu cu aviatorul Mircea Gabureanu) de a prezenta cateva amanunte si un detaliu al acestui ceas:
"Mircea Gabureanu, nascut la 28 august 1916, este absolvent al promotiei a XIV-a de piloti, 1939 - Otopeni, devenind sublt. av., brevetat ca pilot pe avioanele Fleet F-10 si Potez XXV...
Mircea Gabureanu a activat (...), zburand pe avioanele IAR-39, IAR-80, IAR-80D, Iak-11 si Iak-18, trecand in rezerva in anul 1958...
La despartire, dupa depanarea amintirilor, a scos de la mana ceasul <Longines>, amintire gravata a promotiei de piloti 1939. Ceasul functioneaza perfect si acum, dupa 62 de ani <de activitate>, masurand cu precizie <timpul> care se vrea infinit..." (Mihai Andrei, iunie 2001)sursa imagine: Top Gun nr. 6(22), iunie 2001, "Scoala de remorcaj planoare militare de transport - DSF 230", pag.12-13 | autor: Mihai ANDREI (Aeroclubul Romaniei)Din cautarile mele acest articol este singurul care face referire
(inclusiv cu imagini) la un ceas primit de pilotii romani pana la momentul in care, aici, pe
ceasornicar.ro, s-a inceput detailerea acestui subiect.
Un articol extrem de valoros! Informatiile prezentate sunt de mare folos in cautarile ce vor urma pentru aceste ceasuri.
Sper sa am informatii noi cat de curand!