Reamintesc ca izbucnirea razboiului i-a luat pe britanici pe nepregatite. In ciuda unei armate numeroase, dotarea cu echipament militar performant era deficitara. Au reusit sa compenseze importand masiv ceasuri de buzunar (modelele GS/TP) dar utilizarea lor avea anumite limitari. Daca de exemplu intr-un avion de bombardament utilizarea unui ceas de buzunar este cat se poate de adecvata, int-un avion de vanatoare aceasta nu mai e posibila.
Pentru acest motiv pilotii de vanatoare au fost dotati cu ceasuri de mana performante furnizate de Longines, Omega, LeCoultre, Cyma, Movado etc., toate avand cadranul de culoare deschisa si secundar central:
https://www.poshtime.com/3010.001/Longi ... c.1942.phpDar cum necesarul depasea cu mult capacitatea de productie a furnizorilor, s-a recurs la sfanta improvizatie. Astfel s-au importat mecanisme FHF cal 30 cu secundar central care s-au montat in carcase de 30 mm fabricate de firma Dennison in UK. Cadranele sunt din email alb fara mentiunea producatorului.
Ce a iesit se vede mai jos.
https://www.historicflyingclothing.com/ ... wnHgkiFPIUInteresanta este si codificarea ceasurilor, daca cele performante aveau pe verso codul 6B/159, ceasurile auxiliare (cu performante evident mai slabe) erau codificate 6B/234