La sfarsit sunt mentionate toate site-urile si sursele de unde am adunat atat imagini cat si informatii pentru realizarea acestei prezentari.
Este imposibil sa vorbesti despre Longines fara sa te gandesti la trecut. Un trecut glorios ce a dat lumii modele exceptionale. Din fericire Longines profita de acest trecut si bucura iubitorii de ceasuri cu reeditari de legenda prin colectia Heritage
http://www.longines.com/watches/heritage-collection
Printre cele mai apreciate modelele si, dupa parerea mea, una dintre cele mai reusite reeditari este Longines Legend Diver.
Sa incepem cu inceputul si sa vedem radacinile acestui ceas.

Totul incepe cu Longines Nautilus, model ce traseaza liniile unei serii de ceasuri ce vor face istorie.
Cu un diametru de 40 mm si o rezistenta la apa de 100 m, in jurul anului 1957 apare acest diver ce prezinta un bezel extern, destinat masurarii timpului de scufundare. Deja putem recunoaste linii comune de design, diferentele majore fiind bezel-ul extern si prezenta unei singure coronite (hasurarea acesteia este prezenta) Ceasul este echipat cu calibrul 19 AS

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db. ... gines_19AS&
La scurt timp apare seria ce va naste pasiuni! Longines Super-Compressor! Poate impropriu spus, pentru ca de fapt Super-Compressor este un tip de carcasa destinata ceasurilor pentru scufundari, creatie a companiei Ervin Piquerez S.A. (EPSA)
Pe scurt, o carcasa super-compressor asigura etanseitatea unui ceas printr-un resort atasat capacului din spate, ce odata cu cresterea presiunii asupra carcasei, apasa capacul ceasului de garnitura carcasei. Daca din mirifica mea explicatie ati ramas doar cu o spranceana ridicata, va invit sa consultati o excelenta prezentare:
http://scubawatch.org/EPSA_SC_FAQ.html
Desi au existat mai multe modele, trasaturile generale sunt aceleasi, carcasa super-compressor, din otel inox de 42 mm (uriasa pentru acele timpuri) cu 2 coronite, bezel intern, cadran negru, lacuit, cifre arabe, marcaje luminoase in dreptul fiecarei ore, orar si minutar cu substanta luminoasa.
Primele modele aveau o rezistenta la apa de 100 m si erau animate de acelasi calibru ca si Nautilus si anume 19 AS.

Dupa 1962, Longines schimba carcasa cu una rezistenta la 200 de m, calibrul se schimba si el in L 290 si orarul si minutarul sufera mici modificari.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db. ... ngines_290

Deja avem modelul exact ce a inspirat Longines sa creeze, incepand cu 2007
Longines Legend Diver
Pun aici cateva poze ce nu imi apartin (link-uri la sfarsit), dar consider ca este interesant de vazut cat de fidel au urmarit cei de la Longines designul celebrului Diver Super-Compressor! Mi-ar fi placut sa va prezinte poze comparative si ambele sa fie in posesia mea, dar daca acum 3 ani un Longines Super-Compressor se vindea cu 5000 USD, in prezent vad ca déjà apar in jurul sumei de 7000 USD Socant poate, de neinteles poate, dar pasiunea naste monstrii!




Reeditarea se prezinta in 2 variante, cea fara data si cea cu data. Purtandu-l foarte des, inclusiv la birou eu prefer varianta cu data. Evident ca din punct de vedere istoric si pentru satisfacerea “puristilor” este musai varianta “non-date”! In orice caz, data este excelent integrata! Pe langa chenar, discul negru al datei are cifrele imprimate cu acelasi “crem vintage” (frumoasa nuanta nu?) ca si restul cadranului. Nu cred ca se putea mai bine de atat! Daca mai luam in calcul ca a existat si un Longines Super-Compressor cu data, atunci ne putem linisti de-a binelea!

Va invit sa trecem, insotiti de LLD, prin toate anotimpurile!

Carcasa urmareste perfect linia modelului original. Acelasi diametru de 42 mm, aceleasi anse lungi, aproximativ aceasi grosime. Evident ca a ramas doar aspectul de super-compressor, in prezent fiind solutii mai eficiente de etanseizare a ceasurilor. Si asa, LLD ajunge sa isi intreaca tatal, rezistand la 300 m. Carcasa este perfect polishata, fara defecte sau muchii ascutite si destul de rezistenta la zgarieturi, ceea ce este de laudat avand in vedere finisajul.
Ceasul este comod, in ciuda anselor lungi, acestea fiind totusi curbate aseaza ceasul foarte bine pe mana.


Capacul din spate prezinta acelasi scafandru, ce a rezistat neschimbat peste ani. Realizarea este superba, contribuind la farmecul acestui diver atat de frumos! Imi place enorm!

Inevitabil ajungem la cele 2 coronite! Pai daca vorbim de super-compressor, normal ca vorbim de 2 coronite frumos hasurate! Ambele sunt infiletabile, spre deosebire de varianta anilor ’60, cea de la ora doua ajutand la setarea bezelului intern, iar cea de la ora 4 la setarea orei. Simplu nu?



Cadranul…eh cadranul! Este negru, pardon este NEGRU, atat de negru incat dupa ce vezi acest ceas, putine ceasuri iti mai par ca au cadranul negru. Mostenit de la strabuni, cadranul este lacuit, iar efectul este sublim! Da, negru lacuit.
Longines a ales sa scrie acest cadran cu un “crem vintage” pentru a spori senzatia de ceas vechi. Le-a iesit! Arata atat de frumos incat cu greu iti poti lua ochii de la el. Dupa cum observati atat scrisul cat si restul marcajelor sunt similare cu batranul super-compressor.


Orarul, cu a sa forma atat de speciala, impreuna cu minutarul si secundarul se plimba voios, oglindindu-se in superbul cadran lacuit! Ma scuzati, dar nu am stiut cum sa va descriu altfel, limbile perfect polishate si rodiate.
Evident ca au fost respectate si marcajele luminescente, ce nu scot ochii, dar lumineaza mult si bine.
Ajungem inevitabil la geam. La fel de spectaculos ca si cadranul, acesta se prezinta cu aspect de plexic. Credeti-ma, un geam safir bombat la fel ca un plexic, la care au fost adaugate si cateva straturi anti-reflex, confera ceasului un farmec aparte!


Mecanismul este un L.633 adica un ETA 2824, despre care nu mai pot fi spuse prea multe. Fiabil, robust si cu o precizie constanta de + 2/zi. Rezerva de mers este undeva spre 42 de ore, testata de mine.
Bogdan1 s-a sacrificat



Si, fiind un ceas de mana, evident ca este dotat cu o curea. Longines l-a dotat cu o curea textile la exterior si cu un material la interior ce aduce cu pielea intoarsa. Interesanta, dar din pacate dupa un numar destul de redus de contacte cu apa sarata sau dulce, s-a cam ales praful. Deci la minusuri as putea sa trec cureaua, sa nu ziceti ca sunt partinitor. Noroc ca designul desavarsit il face pretabil pentru orice tip de curea, dupa cum probabil ati remarcat in timpul acestei prezentari. Daca se poate vorbi de eleganta in lumea diver-elor atunci, doamnelor si domnilor, acesta este diver-ul cu frac!

Observati catarama! Totul este gandit!






Si daca tot vorbim de scufundari, caci pana la urma este un diver, trebuie sa va spun ca super-compressoarele cu 2 coronite si cu bezel intern (au fost cateva si cu bezel extern si o singura coronita) nu reprezinta culmea practicabilitatii. Desigur ca un diver cu bezel extern este mai practic in apa, dar cu toate acestea au fost extrem de multe firme ce au adoptat acest design. Si va garantez ca arata foarte bine si sub apa





Concluzia este simpla, cel putin pentru mine: este ceasul ce mi-a intrat la suflet, pe care il port cu aceeasi placere ca-n prima zi. Un ceas ce poate parea simplu la prima vedere, dar care naste pasiuni, chiar si fara sa aiba un mecanism deosebit acesta isi gaseste locul in colectii de invidiat, in companii extrem de selecte. Inseamna placere pur si simplu!

Inchei cu amenintarea ca nu voi lasa acest topic sa moara si periodic voi reveni cu fotografii. Dragi membri ai clubului LLD va invit sa postati macar poze cu ale voastre, daca nu si cateva cuvinte.
Info:
http://www.longinespassion.it/Longines_ ... diver.html
http://orologi.forumfree.it/?t=54722953
http://orologi.forumfree.it/?t=16958052&st=15
http://home.watchprosite.com/?show=nblog.post&ti=512576
http://forums.watchuseek.com/f74/show-u ... ost4222962
Multumesc!