Cum am vreo 2 zile de concediu si nu am nicio tragere de inima sa lucrez la un raport, profit de orice scuza ca sa fac altceva. Asa ca astazi imi face placere sa va prezint mai in detaliu ultima achizitie: Longines Admiral GMT (ref: L3.668.4.66.2).

Aceasta achizitie a fost mai degraba una spontanta, facusem un pic de loc in cutia de ceasuri pentru alt ceas, dar am dat peste acesta in schimb. Mi-a placut, am mers pe ideea ca "nu este pentru cine se pregateste, ci pentru cine se nimereste" asa ca am ramas cu el.
Inainte de a incepe review-ul propriu-zis, simt nevoia sa va rog sa ma scuzati pentru ca nu ma prea pricep la vorbe (nici cu pozele nu stau asa bine, dupa cum o sa vedeti mai incolo

1. Pachetul:
Ceasul l-am cumparat pre-owned, dar am avut norocul ca vanzatorul sa fi pastrat in conditii bune toate cele: cutia, manualul de instructiuni si certificatul de garantie impreuna cu cardul aferent. Nu am mai avut alte ceasuri din acest segment de prêt ca sa pot face comparatie, dar mi se pare ca lucrurile se prezinta bine (in mod deosebit imi place cum se imbina culorile folosite la cutie).



2. Carcasa
Dimensiunile sunt generoase: diametrul de 42 mm pe 15 mm inaltime, ansele fiind totusi ceva mai scurte decat m-as fi asteptat, dar avand o forma placuta (robusta, in ton cu carcasa), asa ca in total ceasul masoara 51 de mm in lungime. Asa cum era de asteptat, avem 21 de mm intre anse (celor de la Longines cred ca le face mare placere sa ingreuneze cautarea unor curele). Ce nu stiu ei este ca eu deja aveam o curea pe 21 de mm, curea care intamplator este maronie si merge de minune cu ceasul



Pe spate se observa stema Longines cum este facuta foarte frumos in relief, capacul fiind infiletat.

O nota aparte face coronita (si ea tot infiletata) care este vopsita in negru, impreuna cu cele 2 suruburi de pe lateral care o incadreaza. Desi pare usor ciudata aceasta decizie, se armonizeaza destul de bine cu bezelul fix pentru GMT. Asa cum tinde sa fie firesc la acest nivel de prêt, coronita este semnata.


Prin dimensiunile carcasei ceasul isi arata caracterul sportiv/ casual, iar faptul ca are un wr de 100m imi se pare de bun augur.
Geamul este safir, tratat cu anti-reflex, si iese frumos deasupra carcasei.
3. Cadranul
Acesta mi se pare punctul forte al ceasului. Acest model este mult mai intalnit in versiunea cu cadranul negru, ba chiar si cea cu cadranul alb/ gri, asa ca am fost foarte bucuros cand l-am gasit pe acesta cu cadranul maroniu.

Suprafata pe care se afla indecsii are o textura circulara foarte placuta, si pune in evidenta foarte frumos faptul ca cifrele 2, 4, 6, 8 si 10 sunt (cred) pictate cu substanta luminoasa, in timp ce cifra 12 si restul indecsilor sunt fiecare incadrati in otel – ca de obicei, cifra 12 este mai mare decat restul cifrelor (specific Longines).

In exteriorul suprafetei cu indecsii, sunt gradatiile fine pentru GMT, similar ca la un cronograf, avand marcajele accentuate din 5 in 5 secunde cu o linie rosie lunga (se suprapun cu orele pare de pe bezel), iar din 2.5 in 2.5 secunde cu o linie rosie dar mai scurta (se suprapun cu orele impare de pe bezel). Scopul acestei gradatii este sa faca cat mai usoara citirea celui de al 2lea fus orar, de aceea au folosit aceeasi culoare rosie pentru marcajele de mai sus ca si pentru limba GMT-ului.

Cercul subinscris suprafetei cu indecsii contine gradatiile pentru secunde, din 5 in 5, stema si numele Longines impreuna cu mentiunea „Automatic”.
O mentiune aparte pentru fereastra datei: prin faptul ca nu au folosit clasicul 2892 cu variatia 2893 pentru GMT, au reusit sa pozitioneze fereastra cu data cat mai in exterior, astfel incat cadranul nu este aglomerat de catre aceasta. Si chiar pare sa fie frumos decupata


4. Mecanismul
Se numeste L704.2, este derivat din ETA/Valgranges A07.171. Aici nu sunt multe de spus din punctul meu de vedere, nu pentru ca mecanismul nu ar fi interesant, ci pentru ca nu ma pricep.
Mai jos aveti o poza imprumutata de pe site-ul Longines, iar aici o descriere aferenta cu aceeasi sursa: „Hours, minutes, seconds / Self winding / Date display in window / 24 hour hand with second time mechanism / Regulator system ETACHRON with finetiming device / 28.800 vibrations per hour; 4 Hz. / 24 Jewels”

Ce imi place este ca rotorul se simte cand misti mana, ca la un Valjoux 7750. Asta e un plus pentru mine. In ceea ce priveste precizia, ceasul merge cu un -3 secunde pe zi, ceea ce pare foarte ok avand in vedere ca a fost cumparat prin 2008 si nu a fost servisat niciodata. In curand cred ca o sa ii faca o vizita si lui Cladiu.
Citeam pe undeva ca poate are o functie de „adevarat GMT” (adica sa poti schimba ora fara ca cel de-al 2lea fus orar sa fie afectat), ei bine – nu are aceasta functie. Limba pentru GMT se misca impreuna cu ora, atunci cand setezi ora.
Acum, daca Claudiu sau alti colegi care au avut experienta cu acest tip de mecanism ne pot ajuta cu mai multe informatii in ceea ce priveste calitatea, robustetea, fiabilitate etc sunt mai mult decat bineveniti.
5. Partea cea mai placuta, wrist shots:


6. Ce simt despre el:
Pro:
+ Pentru mine este un ceas deosebit, mai ales din perspectiva cadranului. Pentru o tinuta smart casual mi se pare o alegere reusita, mai ales ca toate perechile mele de pantofi sunt maronii.
+ Imi place atentia la detalii si modul in care totul se armonizeaza.
+ Imbina placut caracterul sportiv (lumineaza placut pe intuneric, wr 100) cu cel casual.
Contra:
- Nu sunt incantat de cat de inalt este. Il compar mereu cu fratele Hydroconquest care are „doar ” 11 mm, si pe acela il port mult mai ok. Asta e singurul punct care ma face sa nu stiu cat de mult sau de putin o sa stea la mine ...
Multumesc pentru atentie si sper ca v-a placut.
George