Buna seara!
Am cumpărat recent un ceas deșteptător fabricat candva in perioada 1954-1961 de Cooperativa Precizia din Arad.
Intrucat nu m-am putut abtine, i-am desfacut capacul pentru a-i admira mecanismul si a verifica daca există vreo informație pentru a stabili anul in care a fost construit. Din pacate, nu există un astfel de indiciu, doar "S-a 172" fiind stantat pe mecanism alaturi de sigla cooperativei, "CP" intr-un romb. In acest context as dori sa va intreb daca stiti cumva cum se fabricau rotile si pinioanele acestui tip de ceas? Oscilez intre frezare si presare. Ultima cred ca ar fi fost mult mai rapida decat frezarea fiecarui dinte in parte, insa ar fi presupus niste matrițe executate perfect, astfel incat cu ajutorul unor prese uriase sa fie taiata rapid piesa dorita.
As avea aceeași întrebare si pentru rotile si pinioanele unui ceas de mana mecanic. Roata mare a unui cronograf are cred 300 de dinti extrem de mici. Stiti cumva daca astfel de rotițe se fac prin frezare, presare cu o presa de mare calitate sau printr-o alta metodă?
Va mulțumesc,
Cristian
Despre roți si pinioane
Re: Despre roți si pinioane
Rotile de ceas se fac atat prin presate/stantare,cat si prin frezare,in functie de particularitatile fiecarei roti.
La ceasurile de mana se frezeaza,in pachet de obicei.
La ceasurile de mana se frezeaza,in pachet de obicei.

Ceasornicar,FBHI
Before you judge me, make sure you're perfect.
Good people get tired of being good to ungrateful people
Re: Despre roți si pinioane
Va mulțumesc pentru raspuns. Stiti cumva daca pentru cronografele de mana se poate freza inclusiv roata mare a cronografului (cea cu sute de dinti)? Ma gandeam ca acestea sunt executate prin ștanțare, fiindca frezarea cred ca durează ceva dat fiind numărul urias de dinti.
Re: Despre roți si pinioane
Mai ales acelea se fac prin frezare.Stantarea nu este suficient de precisa pentru acel tip de dantura.

Ceasornicar,FBHI
Before you judge me, make sure you're perfect.
Good people get tired of being good to ungrateful people
