Cum intre timp Hami a implinit o luna de purtare, interval in care nu s-a intamplat nimic rau cu el iar precizia a fost de +2 secunde/luna (ceea ce era de asteptat si nu e in niciun caz o surpriza)....zic....hai sa inchid oarecum cercul cu o concluzie "semi"...finala, ce am aflat si cum ne-am simtit....unul cu altul....in tot acest timp......
Asadar...mai tineti minte stiloul care era ca toate stilourile? Ei bine, tot asa si acest ceas e....ca toate ceasurile.....
Pe...dinafara...nici nu stii ca e quartz....pana cand nu observi miscarea sacadat-ezitanta a secundarului.....
In esenta....imaginati-va ca ati intra intr-un showroom Mercedes si dealerul v-ar oferi doua modele identice de A Classe,
unul cu motor clasic si altul cu un motor din....LEGO....economic...usor si ieftin de intretinut.....dar din plastic si construit
din piese....LEGO....cum am spus......si vine si specialistu' si zice: tine mai putin, vreo 3-4 ani iar apoi nu se repara....se
schimba cu totul......(!)....da-i foarte bun.....
Cam asta e diferenta....in opinia mea, desigur.....intre un mecanic si un quartz.....
Si ca sa scriu totusi si 2-3 vorbe despre mecanism....familia F (3 rubine) e entry-levelul de la ETA si nu-i chiar asa rau.....daca-l
comparam cu familia 5XX de la Ronda de exemplu....care a inceput cu 5 rubine...apoi 3.....iar acum e cu un singur rubin si arata
ca un porc....o adevarata rusine pentru un agregat marcat Swiss Made.......
De asemenea, F se poate repara daca nu ai incotro....desi nimeni nu sta sa faca asta si il inlocuieste pur si simplu (e mai ieftin)
atunci cand isi da obstescul sfarsit......si arata inca bine estetic....cu puntile lui galbene....placate cu "aur"....
Bunicii lui F avea in anii 90 9-11 rubine, apoi au trecut la 7....apoi la 5.....si in sfarsit de cativa ani sunt la 3! Fara a exagera
importanta rubinelor intr-un mecanism quartz.....ele nu sunt chiar inutile si ajuta, fara indoiala....la prelungirea duratei de
viata a ansamblului......si ca sa inchei descrierea intr-o nota optimista....F poate fi gasit cu usurinta in ceasuri de peste 1000 de euro..
gen Tag sau Movado.....sau....desi el, mititelul, costa maxim 20 de euro ca piesa de schimb si intre 5 si 8 euro atunci cand
e cumparat "vrac" de un producator sau altul......
Overall, Hami e subtire, pluteste pe incheietura si masoara timpul fara greseala....deci....."se merita"
Termin cu o semi-gluma....cine se prinde...bine....cine nu...iarasi bine:
Cu ani in urma....vreo 10 cred....participam, pe un alt continent si intr-o alta viata...la o intalnire cu pasionatii de ceasuri...
Acolo era si un om ca toti oamenii, care-si prezenta o "colectie" de incepator......formata cam din 20 de ceasuri mecanice...
toate...Swiss Made, toate automatice...toate cumparate in ultimii 2-3 ani.....toate echipate cu ETA 2824 sau Sellita si....toate...
foarte comune, fara nimic special....Tissot, Certina....Hami....Movado.....Revue.....sau mai stiu eu ce.....
Vazand atata pasiune si daruire...nu m-am putut abtine si l-am intrebat...man, ce faci cu ele peste 3-4 ani cand vor trebui servisate
cam toate odata? Lasi 3-4000 de dolari la ceasornicar?
Nahhhh, zice! Cand vor cere service....le pun pe Ebay si le vand....cumpara aia din Europa de Est intr-o veselie.....Spor sa aveti!