Acum este 19 Noi 2019, 22:36

Ora este UTC + 1 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 67 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Ceas de aeronava / Longines
MesajScris: 17 Dec 2007, 20:39 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Salutare,
din respect pentru excelentul topic deschis de mihai33 despre "ceasuri germane" deschid aici un topic despre ceasul de aeronava vandut ieri la casa de licitatii Alis.
Prima intrebare e daca vreunul din colegii nostri este noul posesor; m-ar bucura mult sa aud asta!

Imagine

Am sapat putin in weekend si...:
1. au existat presupuneri initiale cum ca n-ar fi un ceas de aeronava fiind poate un ceas de automobil sau mai probabil un ceas de voiaj (ar fi trebuit sa mai includa si o cutie de transport); am avut mari indoieli asupra acestei versiuni;
2. o alta varianta este ca in mod sigur este de aeronava avand in vedere reglajul bezel-ului pentru indicatorul "time-of-trip";
3. am scris la Longines pentru o eventuala identificare dupa seria mecanismului si n-am inca un raspuns;

Avand insa si o informatie de la constantin14 (multumesc inca odata!) cum ca in Brasov exista un Longines de aeronava la o doamna ceasornicar am descins astazi la adresa respectiva si unde cu toata surpriza am gasit acelasi ceas de asta data impreuna cu placa de prindere pe bordul avionului (un triunghi cu gauri de prindere in fiecare din colturi). Luata oarecum prin surprindere de vizita mea doamna cu pricina a fost rezervata in a ma lasa sa-l examinez prea mult si in nici un caz nu m-a lasat sa-i fac vreo poza. Sper ca timpul sa ne ajute sa ne "imprietenim"! Mi-a garantat ce e vorba de un ceas de bord de avion si mai mult mi-a precizat ca are si o poveste cu importanta valoare sentimentala si ca nu se gandeste acum sa-l vanda!

Sper cat de curand sa am vesti de la Longines si ulterior cu ceva stradanie sa pot face niste fotografii (inclusiv mecanismului) ceasului din Brasov.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 18 Dec 2007, 14:43 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 4458
Localitate: Balanesti,capital
Daca vei afla povestea unui ceas de bord din IAR 80/81 :shock: :shock: :shock: nu va fii doar povestea unui ceas ci mult mult mai mult.
IAR -ul a fost intre primele 5 avioane de vanatoare in 40 alaturi de Hawker Hurricane,Mitshubishi Zeke,Me 109 E si Supermarine Spitfire
Merita luptat pentru asta


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 18 Dec 2007, 15:19 
Neconectat
Moderator

Membru din: 09 Oct 2007, 16:10
Mesaje: 326
Localitate: Galati
Si eu cred ca este ceas de avion, mai ales din cauza bezel-ului si a secundarului central. Diferentele fata de cel pe care l-am vazut eu (iar recent am vazut unul similar pe okazii - cred ca mai este activa licitatia) sunt mai mult ca sigur date de tipul de avion.
Desi au fost utilizate pentru avioane si mecanisme de Longines cu intoarcere la 8 zile, nu cred ca este cazul acestuia. Dar daca este, atunci chiar a fost o afacere buna :)


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2007, 22:16 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Da, un ceas de bord de la un IAR80 ar fi o chestie spectaculoasa! Foarte spectaculoasa! Nu exista pana in acest moment nici un element care sa sugereze acest lucru. Fundamental va fi raspunsul celor de la Longines.
In acelasi timp sunt zgandarit de povestea cu IAR80/81 si cum suntem la Brasov sper sa putem (aici am nevoie de ajutorul unui prieten) aloca ceva timp pentru un asemenea subiect direct "la locul faptei"! Ramane de vazut in 2008!

Mihai,
mai poti gasi licitatia de pe okazii.ro? Eu n-am vazut acolo decat un ceas de tanc! Daca mai ai vreo informatie da-mi te rog de stire! Multam'.

Galaxy,
informatia cum ca pe IAR80 au fost Longines e verificabila? Mai poti reconstitui unde ai vazut Logines-ul? Multam' de ajutor!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2007, 22:22 
Neconectat

Membru din: 14 Iun 2007, 23:39
Mesaje: 1131
Localitate: Bucuresti
http://www.okazii.ro/catalog/4305981/an ... #div_photo
Asta ar fi, dar e cam scump!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2007, 22:56 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Ei bine, tocmai ce-am gasit pe mail raspunsul de la Longines:
- - - - -
Dear Mr. Buzdugan,

Thank you for your e-mail as well as for your interest in LONGINES watches.

We have pleasure in giving you below the information we found in our old, hand-written production register regarding your LONGINES watch.
Serial number 6'035'957 is an aircraft watch
It has been invoiced on 11th March 1941 to Messrs. Weissblüht, who were one of our agents in Bucarest.
It is equipped with a movement calibre 19.71N, 16 jewels

Hope this information is convenient to you, and always at your disposal, I remain with my best regards.

- - - - - - -
Ce credeti?

PS - Multam' priam!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2007, 23:00 
Neconectat
Membru Special
Avatar utilizator

Membru din: 25 Mar 2007, 21:44
Mesaje: 468
Localitate: Bucuresti
aici am gasit o poza cu bordul unui IAR 80 C http://www.worldwar2.ro/forum/index.php ... c=1534&hl=
Si aici un excelent forum despre armata romana ( inclusiv aviatie) http://www.worldwar2.ro/forum/ si aici poze cu avionul inclusiv cockpitul http://www.romanianwings.tk/
Deocamdata plec din Bucuresti dar poate are cineva timp sa caute si sa identifice ceasul de bord.

_________________
Imagine Imagine
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Dec 2007, 23:09 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 23 Dec 2006, 00:57
Mesaje: 1207
Localitate: Bucuresti
Citat:
Galaxy,
informatia cum ca pe IAR80 au fost Longines e verificabila? Mai poti reconstitui unde ai vazut Logines-ul? Multam' de ajutor!


Singurul ceas de avion Longines l-am vazut si analizat in anul 1998-1999 la un ceasornicar batran, care facuse intreg al doilea razboi mondial la aviatie ca mecanic de motoare. Omul acela, dl. Nicu Buznea,(sper sa mai traiasca - nu l-am mai vazut de vreo 3 ani si ar trebui sa aiba acum vreo 91-93 de ani) e o enciclopedie (am sa va mai spun povestioare despre el pentru ca merita), si a lucrat aproape 30 de ani la Ploiesti fiind un bun colaborator al lui Nicolae Simache, fondatorul Muzeului Ceasului.

Dansul mi-a povestit ca avioanele romanesti IAR aveau ceasuri Longines, pe cand cele germane aveau mai ales Junghans si Kienzle.

Cand "pica" un avion, se casa totul, inclusiv ceasurile de la bord, chiar daca erau cel putin reparabile... Uneori functionau dupa crash.

Eu in perioada aceea (1998)eram innebunit dupa ceasurile de buzunar(abia daca aveam vreo 3), si pentru o diferenta de doar 10.000 (zece mii de lei vechi de atunci) am preferat sa iau un LIP de buzunar in locul Longinesului de aviatie. (si eu am terminat Aeronave!!!) ...sa nu ma dau cu capul de pereti ?? ...de ani de zile o fac... :evil:


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 20 Dec 2007, 11:33 
Neconectat
Membru Special
Avatar utilizator

Membru din: 25 Mar 2007, 21:44
Mesaje: 468
Localitate: Bucuresti
Dupa ce am sapat putin pe net am gasit planurile detaliate ale avionului IAR 80 unde in cockpit apare un ceas Longines tip 4331
Imagine

_________________
Imagine Imagine
Imagine


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului: Longines cal. 19.71N
MesajScris: 20 Dec 2007, 22:04 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Super schita cockpitului de la IAR80! Dane esti ....fara cuvinte! Deci pana la urma cautam un model Longines tip 4331! Am scris deja celor de la Longines!
- - - - - - - -
Intre timp am mai gasit si alte ceasuri Longines cal. 19.71N care este un mecanism folosit in ceasurile de buzunar si cu titlu de exceptie si in ceasuri de avion incepand cu anii 1930.

Cateva poze cu doua ceasuri similare celui vandut la Alis sunt aici de unde si speculatia ca ar fi un ceas de automobil. Sunt si fotografii cu mecanismul dar este prezentat si sistemul de prindere in 5 puncte specificat de colegii nostri. Am mai gasit aceleasi ceas si pe eBaysi cred ca este clar si care este nivelul (+/-) de pret al unui asemenea ceas.

Si pentru ca avem printre noi un colectionar de ceasuri CFR am mai gasit si versiunea Longines CFR (19.71N) asta daca nu cumva ne face o supriza placuta contantin14 si are si el unul!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 09 Ian 2008, 22:57 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Salutare!
Zilele astea am primit un raspuns de la Longines! Din pacate nu au informatii suplimentare despre acest model. Nici cate s-au produs si nici pentru ce tip de avion. Si nici despre un eventual Longines 4331! Ma tem ca n-au cautat suficient cei de la muzeul Longines, ori n-am ajuns unde trebuie cu intrebarea mea. Am decis sa-i scriu lui Konrad Knirim si unui colectionar redutabil de Longines militare de pe MWR! Voi ataca si varianta fabricii IAR Ghimbav!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 01 Feb 2008, 20:24 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Sapatamana ce tocmai a trecut am corespondat cu Konrad KNIRIM pe subiectul "Longines - ceas de aeronava"!
Cunoaste modelul si a avut amabilitatea sa-mi trimita un colaj de fotografii (atasat mai jos) pentru toate variantele de prindere si coroana cu care ar putea fi echipat. Nu are nici o informatie despre modelul de Longines care a echipat IAR80! Varianta de Longines in discutie nu a echipat avioane militare germane sau britanice dar nu exclude o echipare pentru avioane civile.
Sper cat de curand intr-o intalnire cu un reprezentat IAR Ghimbav de unde sper sa obtin informatii interesante. Va tin la curent!
- - - - - - - -
sursa: Konrad KNIRIM, 2008, www.knirim.de - toate drepturile rezervate
Imagine
sursa: Konrad KNIRIM, 2008, www.knirim.de - toate drepturile rezervate
- - - - - - - -


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 01 Feb 2008, 21:51 
Neconectat
Forum Owner
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 1970, 02:00
Mesaje: 11412
Localitate: ARAD
Catalin,te admir sincer! :wink:

_________________
Imagine
Ceasornicar,FBHI
"Parerea mea"
Before you judge me, make sure you're perfect.


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 26 Feb 2008, 18:21 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Am continuat cautarile dupa ceasul de bord LONGINES care ar fi echipat IAR-80.
Am reusit sa ajung la IAR Ghimbav (Brasov) si rezultatele sunt minimale in sensul ca am doar noi piste de cautare.
Am gasit insa ceva documentatie care este o dovada in plus ca IAR-80 avut un ceas Longines. Analizand insa aceste desene veti vedea ca de fapt au existat cel putin doua tipuri pentru panoul de bord si din informatiile obtinute a doua varianta de bord a fost introdusa inca de la verisunea IAR-80A. Iata cateva fragmente din desenele gasite:

[plansa 1 - Tablou bord IAR-80 (v1) / detaliu Longines type 4331]:
deja prezentata de Dan intr-un post anterior
Ceasul se gaseste pe panoul din dreapta, coltul stanga jos:
- - - - - - - - - -
Imagine

[plansa 2 - Detalii cockpit si panou bord IAR-80 (v1)]
Aceeasi pozitionare:
- - - - - - - - - -
Imagine

[plansa 3 - Cockpit si detalii tablou bord IAR-80A (v2) / detaliu ceas Longines]
In aceasta versiune ceasul se afla pe panoul central coltul dreapta sus si este numerotat 188:
- - - - - - - - - -
Imagine

[plansa 4 - Lista echipamentelor IAR-80]
In lista la pozitia 188 apare ceas Longines:
- - - - - - - - - -
Imagine

Cautarile continua!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 27 Feb 2008, 19:49 
Neconectat

Membru din: 08 Dec 2011, 10:17
Mesaje: 1712
Din dorinta de a "pune mana" pe un ceas Longines presupus a fi echipat IAR-80 am mai facut astazi o incercare la ceasornicarita din Brasov de care am povestit mai sus. Dupa ceva insistente am convins-o sa ma lase 5 min. sa fac cateva fotografii dar mai ales sa-i dechida capacul spate sa vad si mecanismul. Cele cateva fotografii le puteti vedea in continuare! In plus dupa discutia de astazi am presupuneri serioase ca a ajuns in posesia ceasului via IAR Ghimbav dar povestea acestuia refuza sa mi-o spuna.

LONGINES AERONAVA / CAL. 19.71N / cca 1943
(sursa: Thiess Brasov, februarie 2008)
- - - - - - - - - -
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
- - - - - - - - - -
NOTA: utilizarea fotografiilor se poate face doar cu acordul explicit <montana>.

Zilele trecute la discutia avuta cu directorul IAR Ghimbav-Brasov acesta ne marturisea de problemele avute de-alungul timpului cu ceasurile de bord care echipeau un avion construit in fabrica. Fiind cel mai vanat trofeu de pe un aparat de zbor deseori erau obligati ca montajul acestuia sa se fac doar in ajunul livarii tocmai ca acesta sa nu "dispara"!
Mai mult un echipament de pe IAR-80 avut acasa insemna automat procuratura si militie! Astfel, primul IAR-80 re-constituit (aflat la Muzeul Militar National) are un radiator "recuperat" din garajul unuia dintre maistri fabricii si ascuns mai bine de 50 ani!


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 67 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următorul

Ora este UTC + 1 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România